Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Chiba skrev:
Noen hint: Stedet har ca. 6000 innbyggere og det ligger helt nord i Tyskland. På vestkysten.

Siden Emden ved utløpet av Ems åpenbart ikke var rett, så prøver jeg meg med Frederiksstad/Friedrichstadt ved utløpet av Slien/Schlei.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Siden du ikke går så ofte der så er det vel ikke på Kirkøy eller i Hvalerområdet. Tipper det da er lenger inn i Oslofjorden og der jeg ikke kjent. Kan tenke meg å utforskke litt mer innover der nå, men før i tiden dro man jo ikke inn i dårligere vannkvalitet. :wink:

Fyret "mitt" er jeg sikker på at du har passert før..

Redigert av OLPI (see edit history)
  OLPI skrev:
Siden du ikke går så ofte der så er det vel ikke på Kirkøy eller i Hvalerområdet. Tipper det da er lenger inn i Oslofjorden og der jeg ikke kjent.
:yesnod: - og jeg var jo innover i helga.
  Sitat
Fyret "mitt" er jeg sikker på at du har passert før..

Det har jeg nok, og jeg har lett etter alle mulige fyr i hukommelsen; det er ikke Trestenane. Vanligvis er det jo sørover vi går, og Glan-lykta i Herfølrenna er helt annerledes.

Lyngholmen/Papperhavn?

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Ja, Husum. Der har jeg aldri vært, bare kjørt forbi/rundt.

Jeg har vært i Dagebøl, men der er det ingen tidevannselv.

(redigert: I forslaget Frederiksstad kopla jeg til feil elv; det er ikke Slien, men Eideren som renner ut der. Slien renner til Østersjøen)

Redigert av JanT (see edit history)

Gunga Din skrev:
ikke i Husum men i B'u'sum.........(lär meg aldrig dom der tyske y'ene :smiley: )

ü: trykk først på ¨, og sen på u. Büsum. Seebüll. Niebüll. Dagebüll.

Når du trykker ¨, vises ingenting. Når du så trykker u, blir det ü. Tilsvarende med ä og ö (svenske og finske brukere har tastaturer med ä og ö, men danske og norske har de ordentlige bokstavene æ og ø i stedet :smiley: .)

Men hvor er da dette?

img_0523.jpg

(sett den ene vegen)

img_0522.jpg

(sett den andre vegen)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...