Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Likholmen ved innløpet til Trømsta

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Nei JanT. Du må nok lenger sørover. I bakgrunnen sees en av fovoritthavnene til Lars H

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Nei JanT. Du må nok lenger sørover. I bakgrunnen sees en av fovoritthavnene til Lars H

Jeg synes jeg drar kjensel på det stengjerdet på en av holmene i mellomgrunnen i bildet, utenfor Grebbestad, og da burde bakgrunnen være omtrent ved Tanum Strand, men da er vi jo nord for Gluppö, så det må jo da være feil.

Jeg har ikke merka meg hvilke havner Lars H skriver mye om :smiley: - men kanskje det kan se slik ut fra holmer vest for Hunnebostrand også? Har vært der en del, men jeg husker ikke det stengjerdet.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Hunnebostrand. Hmm. Tampen brenner. Der vi sitter og ser vestover sitter vi på en av uthavnene beskrevet i 3 veckor i Båhuslen.

ad. planlegging:

Helt riktig Fenix. Jeg ser Østover og stedet er Alvøen. En av våre absolutt favoritter Nord om Smøgen

ad. planlegging:

Alvön er en nydelig liten havn. Men en skal holde tungen rett i munnen i innseglingen og følge med på overettmerkene. Det er mange som har endt opp på 0,3 m grunnen!

alvon_losen.jpg

Men hvor er disse to bildene fra? Du har vært der Rem.

alvon_foto2.jpg

alvon_foto1.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Her er jeg usikker Lars, men det første bildet minner om Dannemark, og det andre ligner misstenkelig på utløpet mot NW fra Alvøen. De to båtene ligger da mot Alvøen?

ad. planlegging:

Hei.

Denne var nok litt sleip :wink: , men begge bildene er fra Alvön! Bildene er tatt fra der pilene på kartet viser og i retning som pilene! På det første bildet ser du Trudelutt midt i bildet kailangs langs den nydelige fjellhyllen som strekker seg NNW-over. Der ligger også seilbåtene på det nederste bildet, helt ut mot det grunne sundet. Odden i bakgrunnen på ditt bilde er den samme som er i bakgrunnen på midt første bilde.

alvon.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ja, da hadde jeg rett på ett av to. Nemlig det som viser det trange sundet mot NW

ad. planlegging:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...