Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Verftet er Maløyachts og stedet er Kungsviken

 

Suzuki

Helt rett Suzuki !!   :smash:

 

så her ser det ut lite fra ovan!!!

Bilde

Kungsviken är belägen på norra Orust, mitt i ett gammalt kulturområde. Kungsviken har en mycket gammal båtbyggartradition. Enligt sägnen skall Olaf Tryggvassons vikingaskepp "Ormen Långe" ha byggts här på 900-talet, vilket forskarna idag avfärdar som enbart en saga. Den första uppgiften om båtbyggeri kommer från 1200-talet, då den norske kungen Håkon Håkonsson lät bygga sig ett krigsfartyg ej långt från platsen.

Idag byggs Malö båtarna her! Malövarvet er de industrilokaler som ligger längst opp i bakken,

på bilden!

Bilde

kännetecknet på en Malö er targabågen med skotvagnen!

Bilde

og inredningen!

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

:cheers:

 

-en svensk gammel fiskebåt, avregistrerad.......fritidsbåt/dykbåt ?

 

- --Ja det er det. Velkjent i distriktet om sommeren.

 

-'står på'   eller   så er det en masse folk på andre sidan som kikar ner på noe

 

---- Det mye folk ombord jevnt fordelt

 

-Koster / Hvalerskjaergården

 

----  Ikke så langt unna.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Jeg ser ikke det landemerket, men jeg gjetter at det må være fyret på Ursholmen som skal være der et sted...? Du kan ligge på Ramsøkalven? Jeg var også inne på at du faktisk lå på Ursholmen - det kan minne litt om det, men det er vel trangere i innløpet der, såvidt jeg husker.

Vanskelig denne, gitt!

Link to post
Share on other sites

helt korrekt stians ! Jokeren ligger så og si på eksakt samma plassen som Yamaha`en året før.

For de som vil teste denne plassen, vær obs. Her er det en D I G E R grunne som ligger omlag 4-5 meter bak oss. Denne er det bare 20 cm vann over. Det er mulig å snike seg rundt her såvidt det er, men bare såvidt. Hadde jeg hatt Jokeren første gangen hadde jeg aldri turt å snike meg inn. Men fint var det der, og usjenert.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...