Gunga Din Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Verftet er Maløyachts og stedet er Kungsviken Suzuki Helt rett Suzuki !! så her ser det ut lite fra ovan!!! Kungsviken är belägen på norra Orust, mitt i ett gammalt kulturområde. Kungsviken har en mycket gammal båtbyggartradition. Enligt sägnen skall Olaf Tryggvassons vikingaskepp "Ormen Långe" ha byggts här på 900-talet, vilket forskarna idag avfärdar som enbart en saga. Den första uppgiften om båtbyggeri kommer från 1200-talet, då den norske kungen Håkon Håkonsson lät bygga sig ett krigsfartyg ej långt från platsen. Idag byggs Malö båtarna her! Malövarvet er de industrilokaler som ligger längst opp i bakken, på bilden! kännetecknet på en Malö er targabågen med skotvagnen! og inredningen! S/Y Gunga Din Link to post
OT-flyktning Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 ... og inredningen! Jo, dette kunne vi også begynne på: vise innredning (eller motorrom eller dassen) i en båt og spørre: Hvor er dette?Riktig svar må da bli båttype, årsmodell, gjerne eierens navn osv Link to post
Krapyl Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Ja vel. Hva slags båt er dette da? Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Ja vel. Hva slags båt er dette da? Forgus 31 ?? S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Forgus 31 ?? Nei. Du må nok slå av noen fot. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Suzuki Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Alo-Mikkel 26 eller Bakke 26 ? ( husker aldri hvem som er hvem ) Suzuki No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Nei. Du må nok slå av noen fot. du har ingen bedre bild? den er litt otydlig! S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Alo-Mikkel 26 eller Bakke 26 ? ( husker aldri hvem som er hvem ) Suzuki Helt riktig. Det herlige lille skip, Alo 26. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Suzuki Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 nå ble jeg nesten imponert selv også... Suzuki No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 nå ble jeg nesten imponert selv også... Suzuki bra Suzuki, nu er det di tur o legge ut en bild! S/Y Gunga Din Link to post
Suzuki Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 nja, ettersom jeg bare har hatt min digitalkamera i 3 måneder, er mine fleste bilder på 35mm. Om scanneren min virker ikke, så da er det ikke lett.... Suzuki No boat needed.. Link to post
Krapyl Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 - Hvem er dette? - Hvor er han? - Hva i huleste gjør han der? Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 -en svensk gammel fiskebåt, avregistrerad.......fritidsbåt/dykbåt ? -'står på' eller så er det en masse folk på andre sidan som kikar ner på noe -Koster / Hvalerskjaergården S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 -en svensk gammel fiskebåt, avregistrerad.......fritidsbåt/dykbåt ? - --Ja det er det. Velkjent i distriktet om sommeren. -'står på' eller så er det en masse folk på andre sidan som kikar ner på noe ---- Det mye folk ombord jevnt fordelt -Koster / Hvalerskjaergården ---- Ikke så langt unna. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Suzuki Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 etter oppfordring fra Gunga Din, har jeg skaffet tilveie endel digitale bilder. Spørsmålet blir som vanlig; hvor er dette Suzuki No boat needed.. Link to post
Fenix Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Det gir jo et litt generelt inntrykk av "noe fint ved kysten", men det kan jo f.eks minne om innløpet til Ekenäs på Koster sett sørøstfra....? Link to post
Suzuki Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Damn; you`r good ! Helt korrekt Fenix ! Suzuki No boat needed.. Link to post
Suzuki Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 får prøve en til da, når jeg først er i siget.. Hvor er dette ? Suzuki No boat needed.. Link to post
Fenix Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Du er jo åpenbart i Sverige fremdeles, jfr. gjesteflagget. Jeg vil tro du er i Kosterskjærgården et sted. Det kan se ut som det er grunt. Jeg tror ikke jeg har ligget på dette stedet, men det kan minne om området rundt Otterstenerna. Link to post
Suzuki Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 tampen brenner Fenix Litt lengre sør.... Og i bakgrunnen er et skikkelig landemerke.... Suzuki No boat needed.. Link to post
Fenix Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Jeg ser ikke det landemerket, men jeg gjetter at det må være fyret på Ursholmen som skal være der et sted...? Du kan ligge på Ramsøkalven? Jeg var også inne på at du faktisk lå på Ursholmen - det kan minne litt om det, men det er vel trangere i innløpet der, såvidt jeg husker. Vanskelig denne, gitt! Link to post
Suzuki Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Ursholmen i bakgrunnen er rett. Vi ligger her Rett og slett imponerende.. Suzuki No boat needed.. Link to post
Stian S Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 Samme sted, året etter, vel? Stian Link to post
Suzuki Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 helt korrekt stians ! Jokeren ligger så og si på eksakt samma plassen som Yamaha`en året før. For de som vil teste denne plassen, vær obs. Her er det en D I G E R grunne som ligger omlag 4-5 meter bak oss. Denne er det bare 20 cm vann over. Det er mulig å snike seg rundt her såvidt det er, men bare såvidt. Hadde jeg hatt Jokeren første gangen hadde jeg aldri turt å snike meg inn. Men fint var det der, og usjenert. Suzuki No boat needed.. Link to post
Suzuki Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 ettersom ingen andre prøver seg, fortsetter jeg med mine dårlig scannede bilder. Spm. som vanlig; hvor er dette ? Suzuki No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn