Mulligan Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Vrengen er ikke Vestfjorden. Link to post
Gunga Din Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 nei men utlöpet mot vestfjorden noenstans på 'hjörnet' der S/Y Gunga Din Link to post
horg Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Vestfjorden går fra Trælsodden og til Kanalen, tror jeg Har sett dette merket før (vannstand?) nord for Munkholmen? Link to post
Gunga Din Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 jeg fann det......... Nøtterøy - Ramberg i Vestfjorden Normalvannstandsmerke i 1839 S/Y Gunga Din Link to post
roaldbj Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Ypperlig. Jeg syklet fra Fredrikshavn til Sæby og trodde jeg hadde fått med meg det meste. Nå har jeg minst ett nytt mål for sommeren 2009. Danmark er et flott feriested for oss båtfolk. Massevis av (kulturelle) aktiviteter hele sommeren. Den svenske vestkysten fra Strømstad til Varborg byr på mange rike naturopplevelser, men denne delen av Sverige med unntak av Gøteborg - overflømmes ikke akkurat av tilbud tilsvarende det man finner over hele Danmark. Dette kunne jeg sikkert ha skrevet en bok om.... Har man først opplevd Danmark med fritidsbåt reiser man alltid tilbake. Jeg tror vi var her første gang i 1993 ..... og har vært der hver sommer etter dette....hmmm.... det blir endel år. Vi er nå faste gjester i Vestre Bådehavn i Ålborg og kjenner til endel av de gode restaurtantene i byen. Jentene ombord er dessuten godt kjent med endel butikker i byen. Her blir en stor del av årets klesbudsjett lagt igjen. Link to post
Mulligan Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Stemmer det. Rett ved siden av den gamle mobiliserngskaia. Merkelig. Tusener drar forbi der hver sommer, men ingen ser det. Link to post
horg Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Har du en posisjon el. kartutsnitt over Ramberg ? Link to post
Gunga Din Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Har man først opplevd Danmark med fritidsbåt reiser man alltid tilbake. Jeg tror vi var her første gang i 1993 ..... og har vært der hver sommer etter dette....hmmm.... det blir endel år. Vi er nå faste gjester i Vestre Bådehavn i Ålborg og har seilet på Danmark så länge jeg kan huske....kjfint, finnes alltid plass i havnerne noenstans...även Skagen, även om det er trangt der ibland! er vi i Aalborg så er det Vestre Bådehavn som gäller......er ju Frihavn for oss, så der ligger vi billigt S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Roaldbj, du må ikke finne på å prøve å gå inn der med båten din. Det er knappe meteren med vann der. Når du sykler mot Sæby på Rønnesvej, så kan du se havnen fra veien. Det er ingenting der bortsett fra ei jugebu. Havna ligger egentlig i et veldig fint boligområde. Har dere interesse for gode restauranter og fancy klesbutikker, så kan jeg slå et slag for Århus. Har vært der flere ganger under Århus Festuge. De har åpnet opp den gamle kanalen fra Den Gamle By ned til havnen og laget et meget fint riverside miljø. Men dyrt! Århus er Skandinavias mest trendy by, (Stockholm og Göteborg får ha meg unnskyldt) og prisene er deretter. Har ikke vært der med egen båt, men har operert ut derfra i jobBsammenheng og tilbrakt mye tid i byen. Link to post
Gunga Din Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Århus er Skandinavias mest trendy by, Har ikke vært der med egen båt, .............. har vart der med egen båt....fin by med mye restauranger o butikker..... denne båten låg inne när vi var der sist. S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Da var vel hun som eier den på sommerhuset sitt på Marselisborg antar jeg? Link to post
Janrik Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Hvor er dette? Janrik Link to post
Gullfisk Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Den tror jeg at jeg kjenner, men jeg bor kanskje for nærme til å svare? Bildet tatt vestover fra din hjemmehavn? Link to post
Gerhard Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 (redigert) Noen som kjenner seg igjen her?Jeg tenkte med en gang på sundet mellom vestre og mellom Bolærne. I så fall ligger du og seilbåten ytterst på de to gamle bryggene etter forsvaret. Bildet tatt mot syd. Men jeg kjenner ikke igjen nok detaljer til å være sikker. Gerhard Redigert 25.Januar.2009 av Gerhard (see edit history) Link to post
vanntrivsel Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 En by ved Glomma , drøye 10 km sør for Sarpsborg .Brua på bildet, som krysser Glomma er ei buebro som er 824 meter lang og ble åpnet av kong Olav i 1957. Seilingshøyden er på 39,5 meter. Brua er 64 meter høy. Riksvei 110 passerer broa. Byen er delt i 2, med gamlebyen på østsiden. Fotball-laget heter FFK. Byen ble grunnlagt i 1567 av Frederik II og byen kalles på folkemunne Plankebyen. Ishockey-laget heter Stjernen. Mange tenker kanskje Halden eller Moss, men det er feil. Hvor er bildet fra ? Link to post
Janrik Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Den tror jeg at jeg kjenner, men jeg bor kanskje for nærme til å svare? Bildet tatt vestover fra din hjemmehavn? Stemmer bra det. Janrik Link to post
Oteren Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Ny sørlandsoppgave, mange har seilt forbi ikke langt unna i egen eller i en noe større båt.... Link to post
REM Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Hvor er bildet fra ? Nei, det ble for vanskelig HG. Kan du komme med flere tips, noen alternativer kanskje? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Fru Jacobsen Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Ja denne ble litt VEL vrien.. flere hint? :-) (er her nå forresten) "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
April Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Jeg tenkte med en gang på sundet mellom vestre og mellom Bolærne. I så fall ligger du og seilbåten ytterst på de to gamle bryggene etter forsvaret. Bildet tatt mot syd. Men jeg kjenner ikke igjen nok detaljer til å være sikker. Gerhard Helt riktig. Stedet er sundet mellom Vestre og Østre Bolærne. Medlem i Solviken Båtforening Link to post
Mulligan Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Ehhh. Mellom Vestre og Østre Bollæren ligger Mellombollæren. Link to post
Lagavulin Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 (redigert) En by ved Glomma , drøye 10 km sør for Sarpsborg .Brua på bildet, som krysser Glomma er ei buebro som er 824 meter lang og ble åpnet av kong Olav i 1957. Seilingshøyden er på 39,5 meter. Brua er 64 meter høy. Riksvei 110 passerer broa. Byen er delt i 2, med gamlebyen på østsiden. Fotball-laget heter FFK. Byen ble grunnlagt i 1567 av Frederik II og byen kalles på folkemunne Plankebyen. Ishockey-laget heter Stjernen. Mange tenker kanskje Halden eller Moss, men det er feil. Hvor er bildet fra ? Kan jo hjelpe til litt med noen flere hint.. Her er samme broa, og bildet er tatt om bord på velkjent ferje som går mellom Pæddekummen i Sarp, og Kålvik på nedsiden av Nordby.. Redigert 25.Januar.2009 av Lagavulin (see edit history) Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
April Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Her mener jeg har vært. Var på rekruttskole her for mange år siden. Fredrikstad Medlem i Solviken Båtforening Link to post
vanntrivsel Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Kan du komme med flere tips, noen alternativer kanskje? Gamlebyen har huset soldater fra hele landet, men er nå lagt ned. Veien over kråkerøybrua fører til Hvaler. Det er gjestehavn midt i byen ( Vesterelva).Byen hadde i sin tid fergeforbindelse til Fredrikshavn ( Petter Wessel og Holger Danske). Idag kan man ta fergen til Strømstad i sommermånedene. Det er alltid et yrende liv på brygga sommerstid. Forbokstaven begynner på F. Link to post
Sira Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Det årnær sæ der ihvertfall Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn