Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Tjurholmen?

Bingo, PanPan! :nonod:  :nonod: Tjurholmen fyr, langs med "E6" litt nord for Strømstad....

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Ser kjent ut, men fyret ved Gule Humpen er det vel ikke, holmen det fyret står på er vel ikke så stor? Og det ER et fyr der! Men det står vel ennå nærmere holmene bak?

 

Bilde

 

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ja du er vel nettopp ferdig med "Norskerenna"  :nonod: :lol:og på vei ut i Sekken.

Eller omvendt! Norskerenna? For meg er "Snekkerenna" et mer beskrivende uttrykk. Foretrekker leden fra Kløvningarna og vest av Tisler opp mot Søsterøyene med seilbåt. Uansett vind synes jeg det er mere harmonisk sjø der. Men Tjurholmen har man jo passert på kloss hold, må vite! :nonod:
Link to post
Share on other sites

Gjør oppmerksom på at "HVOR ER DETTE 4?" allerede er oppe og går........ :lol:

https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1082761646

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Trekker denne tråden videre med enda en kjent plass på sørlandet.

Tok dette bildet på lørdag da det var en kjempefin dag på sjøen ! Hvor er dette ?????

Dette bildet ble tatt i 2002 på en flott og flittig besøkt plass. Hvor er dette ?

Bilde

Regner med øverste bilde er samme sted som dette, Grønningen Fyr

 

Nederste bilde var litt værre :cheers:

Link to post
Share on other sites

Lagt inn av: inge Lagt inn: idag 22:35

Sist lørdag var det blankt og fint på vannet. Hadde nedslått kallesje og fem knops fart. Herlig tid v i har i vente!!

Regner denne som ganske lett.

Synes bilde var litt lite, men det kan ligne svabergene på Mølens syd-vestre side? Med moloen i bakgrunnen...
Link to post
Share on other sites

Riktig tippet er: Oscarsborg. Jeg kommer sydover og ser fyret på østsiden av øya. Mange har passert dette stedet på vei sydover, men jeg tipper de fleste legger kursen  mer mot øst langs Drøbaklandet.    :flag:

Uansett, et nydlig bilde ble det som minner oss om at sommeren er rett rundt hjørne!

Inge :smiley:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...