Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Det er Homlungen fyr utenfor Skjærhalden!

 :smiley: - den var kjapp!  :flag:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Festninga (Christiansholm) i bakgrunnen, det røde bygget til venstre er Christianssand Seilforenings 'seilerhytte' - vi er altså i Christianssand! :smiley:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Denne Halvdan Hansens Havnebok - finnes den tilgjengelig noe sted, eller er det noen som er villig til å selge? Kjempeartig med disse gamle bildene, og sikkert en del morsom lesing også. Dett er er jo fra før jeg ble født.

Det måtte i tilfelle være et antikvariat. Synes selv den er veldig artig å lese. Jeg har to bøker av god gammel årgang fra denne forfatteren:

 

Halfdan Hansen Yachtsilas - Ny omarbeidet utgave

Utgitt J W Cappelens Forlag 1945

 

Halfdan Hansens Havnebeskrivelser for Seil og Motorbåter (Havneboka)

Utgitt J W Cappelens Forlag 1953

 

Halfdan Hansen døde våren 1953, og Orlogskaptein Yngvar Jespersen påtok seg arbeidet med ferdigstillelse av havneboka. Vet ellers ingenting om ham, men tror han tok gull i olympiaden i 1912 med 12M.

Link to post
Share on other sites

Så var det vår båtvenn Halfdan Hansen igjen, og denne gangen tror jeg det er litt værre. Hvor er dette?

Dette var mye vanskeligere enn de tidligere, Lasse. Jeg er ingen kjentmann på kysten, men har saumfart de stedene jeg kjenner og klarer ikke å ta igjen dette.

 

Kan du gi noen tips. Er vi øst eller vest for Kr.sand, f.eks.?

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Så var det vår båtvenn Halfdan Hansen igjen, og denne gangen tror jeg det er litt værre. Hvor er dette?...

Ålesund?  :cheers: (i miniformat)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...