Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Mange har nok passert like forbi, men kanskje ikke på denne siden av holmen. Hovedleia for lystbåtene som er på vei forbi, går i samme retning som bildet er tatt, men utenfor venstre billedkant,

Holmen i mitt første foto ligger her til høyre, og her er leia som jeg refererte til. Bua på det første bildet ligger like inn til høyre etter at stakene er passert. Jeg har altså flyttet meg noen meter ut til venstre og tatt bildet i samme retning som mitt første bilde.

 

Her har mange av dere passert.

http://mercedes.eurofoto.no/show_image_str...8&dx=527&dy=395

Link to post
Share on other sites

Kan det være i nærheten av Homborsund? Men innrømmer at jeg ikke kjenner meg helt igjen.

:smiley: Bingo.  Følgende foto er nok lettere å kjenne igjen

show_image_stream.php?bid=10298116&dx=527&dy=395

 

Det opprinnelige bildet er tatt fra pynten ved lykta og mot høyre, altså sør-vestover langs leia på innsiden av Homborøya. Dette siste bildet er ut mot Homborsund fyr.

Link to post
Share on other sites

Stenungsund?

 

Lars H.

Det kan vel ikke vare så ille att det er Stenungsund.........  (då skäms jag för att ikke ha klarat det! :cheers:)

Bilde

innan industrierna kom til Stenungsund så var det bare ett bittelitet samhälle..........

 

 

nej jag tror dette er ner på Sörlandet noenstans..........var inne på Lillesand men får det ikke riktigt o stemme!

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Tar fram denne igjen da ingen har prøvd seg :blush:

Sandvika?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ny Halfdan Hansen oppgave:

Bilde

....hm... mener å være såpass godt kjent at jeg vil si: Dette er ikke på Skagerrak-kysten. Altså er det vest av Lindesnes.

 

Skyggene i fotografiet tyder på at retning sør er til venstre i bildet, i såfall ser vi vestover når vi ser inn i bildet. Er dette riktig, så befinner vi oss sannsynligvis på en øy. Den ser også ut til å ha gode vilkår for skog/vegetasjon. Ergo tror jeg det er en større øy syd for Bergen, men nord for Haugesund (er rimelig godt kjent syd av Haugesund). Da har vi øyer som Bømlo og Stord.

 

Bebyggelsen er noe spredt, men til dels bymessig - og bildet kan jo være over 70 år for alt man vet.

 

Tja,.... man har jo hørt om Leirvik på Stord, .... hva sier dommeren???

Link to post
Share on other sites

Lagt inn av: LALUNA

-------------------------------------------

rart hva man finner i skjærgården

 

 

men hvor er dette  

 

Spent om noen har sett det    

-------------------------------------------

 

Busskiltet stå i innseilingen til Oksøy fyr !!

 

Svein

Svein H

Link to post
Share on other sites

Og på Kommersøy var det like før det ble containerhavn med togforbindelse over Sandebukten!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Tipper du ligger ved innseilingen til Kreppa i Kragerø. Du har Kragerø til babord og innseilingen til styrbord. Det ligger vel også et fyr på din babord side...... :cool:

 

Dessverre draco17,det kan nok ligne men det er ikke det.

Er ikke så veldig langt unna der du trodde....Prøv igjen....

mvh

 

Frank v.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...