Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Sverige er korrekt, men litt lenger nordover. Bildet er tatt med tele fra en kjent øy med stasjon for redningstjenesten. Legg merke til de to røde overrettmerkene i bakgrunnen til høyre. Ikke så dumt å følge disse sydover mot Kråksundgapet i dårlig vær! Så hvilket fyr?

Lars H.

Jeg har ikke kartet her, men antar at neste merke som skimtes inne under land er leden inn til Grebbestad.

Redigert av Hulda (see edit history)

Hei.

Ja visst er det Oxskär som en får på styrbord side like før en svinger inn til gjestehavnen på Käringön nordfra.

Lars H.

nettopp tilbake fra båthavnen etter å ha pakket inn Trudelutt for vinteren

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Dette lurer jeg også på hver gang vi passerer. Vil tro det ligger en historie bak?

Mener skjæret heter hundeskjæret, hunden ble, etter sigende, satt opp av en ansatt i kraftlaget.

Kraftlaget hadde kontor/verksted like ved.

Mener hunden hadde belysning til å begynne med, men dette krevde kystverket fjernet...

Nå er hunden fornyet og kystverket har sørget for belysning...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...