h2o Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Denne var nok ikke like lett, ser ganske lysefjordaktig ut, kan det være i samme området? Link to post
Hallais Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 ikke Lysefjorden ellers Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Lars H. Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Men kanskje fra Feda, innover mot Stalheim? Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hallais Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Desverre Lars H, ikke riktig, du kom lengre ifra Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Poseidon Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Muligens litt vanskeligere? Jeg antar at vi fortsatt befinner oss i Høgsfjorden? Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Hallais Svart 18.November.2009 Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 Poseidon: Mjaaaa? Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Kjetil1 Svart 18.November.2009 Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 Sorry at jeg legger inn ny "oppgave" før den forrige er løst... Men her er et bilde jeg tok i sommer. Nordkappen litt til venstre (ikke den i venstre hjørne ). Håpet er at cruiceskipet skal "forvirre" litt... Kjetil S Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
h2o Svart 18.November.2009 Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 ikke Lysefjordenellers Kan det være vi ser andre siden av Høgsfjorden , nesten vis a vis Uburen, sånn mellom Lauvik og Oltesvik ett sted? Link to post
Hallais Svart 18.November.2009 Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 Desverre ikke rett h2o. Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Hallais Svart 18.November.2009 Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 Ikke mange på besøk her nei! Den var nok vanskelig denne? Ikke "Tilfjord", men ?? Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Poseidon Svart 18.November.2009 Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 Ikke mange på besøk her nei! Den var nok vanskelig denne?Ikke "Tilfjord", men ?? , men Frafjord. Der har jeg ikke vært på årtier . . . . Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
index Svart 18.November.2009 Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 Jeg lurte faktisk på å foreslå Frafjord. Jeg kjøpte den forrige båten der, det var første og eneste gang jeg har vært der. Men det så likevel litt kjent ut... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hallais Svart 18.November.2009 Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 Frafjord var rett. Bildet er fra sørsiden inn fjorden. Poseidon var først Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
kterjesen Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 Er litt usikker her, men er det like ved utløpet av dirdalselva/dirdal bårhavn og innover på sørsiden av frafjorden, like ved inløpet fra høsfjord?? (Burde vel egentlig kjnne igjen dette siden jeg bor 5 min. båt eller bil-tur una) Link to post
Hallais Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 Du svarte nok for seint kterjesen og så er båten din 5 min unna. Bra at jeg ikke la ut bilde fra nordsiden av Frafjorden, da hadde du tatt sted med en gang mye i fjorden i min ungdom. Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Poseidon Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 LGB vy 73 de LNZC Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Hallais Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 LGB vy 73 de LNZC ????? Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Salt Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 oppkall til LGB (et kallesignal for en kyststasjon); vy er forkortelse av "very" 73 er kortform for "hilsen" e.l. de er fransk og betyr "fra"; i klartekst på norsk sies "dette er" LNZC er et kallesignal (Poseidons, antar jeg) Kallesignaler som begynner med LA til LN, 3Y, JW og JX er norske, og brukes til radiostasjoner, skip og luftfartøy. vy, 73 og de (og en lang rekke til) var spesielt nyttige forkortelser den gangen det aller meste av radiotrafikken gikk med morse. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Hallais Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 Takk. (har bare "vanlig" vhf sertifikat ) (Dette ble OT). Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
kterjesen Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Du svarte nok for seint kterjesen og så er båten din 5 min unna.Bra at jeg ikke la ut bilde fra nordsiden av Frafjorden, da hadde du tatt sted med en gang mye i fjorden i min ungdom. Vet det var seint, men var litt usiker å akkuratt hvor i frafjord det var (det er liksom "feil" side) LNZC de LGB (eller LGQ om du vil ) Int. QAK? Ny oppgåve meddet samme: (ein lett ein) Link to post
treklogg Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 (redigert) Ny oppgåve meddet samme: (ein lett ein) Uvanlig vinkel, men det er Fogn Ser brødtrallene er på plass Redigert 20.November.2009 av treklogg (see edit history) "Fast window went on reason" Link to post
treklogg Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Kven og kor? "Fast window went on reason" Link to post
Blanco Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Ligger vi fra Bergen innefor Astor regelen ? Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
treklogg Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Astor regelen? "Fast window went on reason" Link to post
Baywatch Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Det er i alle fall Bruvik som seiler forbi, men hvor? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn