Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Kanskje på tide med noen bilder fra hjemlige farvann? :saint: Så dermed slenger jeg inn noen bilder av MTB'en Geir på tokt

(med utkikk i baugen) under en øvelse for noen år siden. Men hvor?

knm_geir.jpgknm_geir_utkikk.jpg

Lars H.icon_santa.gif

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Er vi ved Paperhavn eller rundt i Hvalerskjærgården?

Nei, feil side av fjorden, lenger syd og vest. Bildene ble forresten tatt under øvelse "Blue Game".

Legg forøvrig merke til at de bruker papirkart i dette trange farvannet. Noen som kjenner seg igjen etter kartet?

geir.jpg

Lars H.icon_santa.gif

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Full City-skjærgården..?
Full City-skjærgården har jeg aldri hørt om, men det er på Sørlandet i hvert fall, og farvannet trafikkeres vel vanligvis av småbåter (svært mange i fellesferien). Kartet på bildet er nok mer detaljert en et vanlig båtsportkart, uansett så finnes det et bra detaljert kart for området.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Hvor var det nå du nettopp var på ferie ? :lol:

Var det ikke en fyr som bommet litt, da han forsøkte å finne India...hmmm... :wflag:

Nei, han visste hva han ville treffe, men det kunne eller ville han ikke si til Ferdinand og Isabella.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Er det Røynevardsfjorden vi ser nederst omtrent midt på kartet, Isefjærfjorden til venstre og Blindleia oppover til høyre (eh, mot nordøst)?

Det er nok ikke så galt det, skulle jeg tro. Nå vet jeg ikke eksakt hvor bildene er tatt (sakset fra Tu eller Forsvarsnytt for 4 år siden og selv har jeg ikke vært i området på 18 år), men bildene er i hvert fall av MTB Geir på vei gjennom Blindleia! :flag: Regner med at de tok det ganske rolig gjennom de trangeste områdene.

Lars H.icon_santa.gif

Det kan du ha rett i. Var ikke da klar over at de fantes...men Møre og Romsdal ligger jo fortsatt på vestlandet. Hvis vi da ikke skal dele opp vestlandet i nordvest- og sørvest. Gjør vi det havner vi vel på NV.

Forøvrig ikke så langt fra Vanylven, bare litt mer syd-vest...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...