880 Svart 10.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2004 Dette bildet er to dager gammelt, topp vær, skyfri himmel og vindstille. Men kvor er det ??? Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Arnstein Svart 10.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2004 Dette bildet er to dager gammelt, topp vær, skyfri himmel og vindstille. Men kvor er det ???Luster i Sogn. mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
PanPan Svart 11.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2004 Er det noen som tar denne. Antar det er mer folksomt her nå, enn da dette bildet ble tatt, selv om det har vært svært grått og vått her i det siste....hmmmm.... farge-nyansen på stein minner om Kragerø-skjærgården? Kan det være derfra? Link to post
jada Svart 11.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2004 ...hmmmm.... farge-nyansen på stein minner om Kragerø-skjærgården? Kan det være derfra?Nei, ikke Kragerø, men du er på riktig kyststrekning. Bildet er nok tatt fra en noe uvanlig vinkel. Dersom jeg hadde beveget meg litt ut til venstre , så ville nok noen kjent seg lettere igjen. Det er nok mange som har kommet inn eller ut dette sundet, og den røde bua som skimtes midt på bildet, er ganske lett gjenkjennelig. Link to post
880 Svart 11.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2004 Luster i Sogn. Feilt fylke og feil fjord, du må lengre sør... Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Baywatch Svart 12.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2004 Dette bildet er to dager gammelt, topp vær, skyfri himmel og vindstille. Men kvor er det ??? Kan det være Mauranger i Hardager? Link to post
880 Svart 12.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2004 Kan det være Mauranger i Hardager?BINGO!!!!!! Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Frank v. Svart 18.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2004 Frank v. : Har en her....Noen som tar den?... Kunne minne om Perleporten - Risør Perleporten risør er korrekt. Har desverre ikke lagt merke til at det var svart på dette,derfor har det tatt så lang tid med tilbakemelding. Forøvrig et fantastiskt pent sted. mvh Frank v. Link to post
jada Svart 18.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2004 Er det noen som tar denne. Dette bildet ble tatt i vår, da det var lite med båter ute. Nå i juli er det svært så tett med båter her, spesielt fra det trangeste partiet og innover sundet på begge sider. Den røde bua, som skimtes omtrent midt på bildet, er lett gjenkjennelig på stedet. Dersom jeg hadde forflyttet meg litt ut til venstre når jeg tok bildet, så ville dere sett sundet innover slik det fortoner seg når en går inn fra småbåtleia som passerer disse holmene etpar hundre meter bak meg. Link to post
`MINA' Svart 19.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2004 Dette bildet ble tatt i vår, da det var lite med båter ute. Nå i juli er det svært så tett med båter her, spesielt fra det trangeste partiet og innover sundet på begge sider. Den røde bua, som skimtes omtrent midt på bildet, er lett gjenkjennelig på stedet. Dersom jeg hadde forflyttet meg litt ut til venstre når jeg tok bildet, så ville dere sett sundet innover slik det fortoner seg når en går inn fra småbåtleia som passerer disse holmene etpar hundre meter bak meg. Dette må da være Maløya ved Grimstad ? Fin plass foresten. Mvh `MINA` Link to post
jada Svart 23.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2004 Dette må da være Maløya ved Grimstad ? Fin plass foresten.Og svaret er rett Indre Maløya ses rett frem, bak den røde bua. Bildet er tatt fra Lille Hampholmen. Store Hampholmen til venstre, og sundet innover heter Lille Hampholmsund, eller bare kalt Hampen. Ytre Maløya med den store bukta, som vel er mest kjent og besøkt av Maløyene, finner du ut til venstre ved å runde bua innerst i sundet. Dette området er et eldorado Det er vel lov til å skryte av "egen" skjærgård. Link to post
Krapyl Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 Hvor er det denne karen spiller så fint på sin lirekasse? De fleste Østlendinger, og Bohuslanninger, har vel vært der, så til straff kan de oppgi hvem som tegnet bygningene i bakgrunn. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
jone Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 synes å kjenne igjen de bodene fra Skagen Link to post
Gunga Din Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 -Thorvald Bindesbøll gick därifrån i lördags..............tog meg ca 6 tim hjem ! S/Y Gunga Din Link to post
Arne Lian Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 Uten tvil; Skagen! Link to post
Fenix Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 -Thorvald Bindesbøll Som forøvrig har tegnet etiketten på Carlsberg-ølet... Link to post
Krapyl Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 Skagen og Bindesbøll ja. Jeg lå der sammen med "Barsk II". Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Stian S Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 -Thorvald Bindesbøll gick därifrån i lördags..............tog meg ca 6 tim hjem ! Blåste vel "greit", da? Stian Link to post
Gunga Din Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 Skagen og Bindesbøll ja. Jeg lå der sammen med "Barsk II". letade efter vimpler...såg inga.... själv låg jag borta vid skagenseglarnas havn......babord in direkt efter pirarmarna! Yes Stian, ikke så mye til og börja med men den ökade hela tiden, tog meg 6 tim över til Hätteberget, hade ju vinden 'me meg' så det var ikke så farligt! S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 Hvor står denne masteskogen plantet? Og hva slags krydder er stedet kjent for? Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Fenix Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 Læsø, Væsterø havn. Men krydderet....? Pors, kanskje? Link to post
Fenix Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 Læsø, Væsterø havn. Men krydderet....? Pors, kanskje? Sydesaltet, selvfølgelig! Link to post
Krapyl Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 Yepp. Læsø, Vesterø havn og sydesaltet Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
kito Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 Dette er et meget kjent sted tatt fra landkrabbevinkel. Link to post
Gunga Din Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 Dannemark !? S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn