kito Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 Dannemark !?Nei, det er i ditt hjemland Link to post
Stian S Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 Nei, det er i ditt hjemlandDannemark ligger sør for Hamburgsund Stian Link to post
kito Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 oops men fortsatt feil Link to post
Brum Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 Vi skulle vel ikke begynne å nærme oss Grebbestad vel? Link to post
kito Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 Vi skulle vel ikke begynne å nærme oss Grebbestad vel?Tampen brenner veldig, og det er så nærme at vi sier treff. Flybridgebåten til venstre i bildet er 50 m fra Tanumstrand. Link to post
Gunga Din Svart 17.August.2004 Link til dette innlegget Svart 17.August.2004 Ah.....kan ikke ha rett jämt ! Var inne på Tanumstrand/Grebbestad men tyckte det var bra likt Dannemark som er en veldigt populär naturhavn, syd Hamburgsund (som Stian, mycket riktigt skriver!) S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 18.August.2004 Link til dette innlegget Svart 18.August.2004 Jeg prøver meg en gang til Hvor vokter denne så strengt? Neste spørsmål: En langhåret trønder, med bart selvfølgelig, fikk lagt sitt navn til et begrep etter en hendelse som fant sted her. Hvem kan nå det være? Vi Vestfoldinger og Vandalene reiser ofte, og gjerne, i trønderens følge. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Herman Svart 18.August.2004 Link til dette innlegget Svart 18.August.2004 Jeg prøver meg en gang til Hvor vokter denne så strengt? Marstrand? All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Gunga Din Svart 18.August.2004 Link til dette innlegget Svart 18.August.2004 PW ! S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 18.August.2004 Link til dette innlegget Svart 18.August.2004 PW ! Som Broman pleide å si: just precis. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Herman Svart 18.August.2004 Link til dette innlegget Svart 18.August.2004 Og trønderen? Forøvrig en av de første som tok båten til Strømstad for å slåss. Var ikke Tordenskjold der nede med hæren sin? Tror han hadde bart (var trønder) All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Gunga Din Svart 18.August.2004 Link til dette innlegget Svart 18.August.2004 det er ju på hemmaplan, så det var ju egentligen litt för enkelt ! S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 18.August.2004 Link til dette innlegget Svart 18.August.2004 Ganske riktig. Marstrand og Peter Wessel Tordenskjold. Jeg hadde trodd denne var vrien. Det var her utrykket Tordenskjolds soldater oppsto. Vandalene kommer jo fra Vendsyssel, og "Peter Wessel" seiler jo mellom Vendsyssel og Vestfold. Ved siden av slaget i Dynekil, prøvde Tordenskjold seg i Strømstad også, men der fikk han bank. Utenfor Laholmen står det en stein med beskrivelse av dette slaget. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 18.August.2004 Link til dette innlegget Svart 18.August.2004 Det finns en ganske intressant utstilling om Tordenskiold /Peter Wessel på Marinemuseet i Horten (eller fanns, iallfall förra året!) om alla hans fälttåg ! S/Y Gunga Din Link to post
GeirFrode Svart 18.August.2004 Link til dette innlegget Svart 18.August.2004 Ifølge guidene på Carlsten, så var vel Tordenskiold den eneste som klarte å innta festningen også. Og det med bare 100 mann! Han lurte alle til å tro at han hadde fryktelig mange soldater, så han slapp rett inn i festningen ved en tilfeldighet. Men det var visst ikke lenge han klarte å holde stand, tror jeg. Har vært med 2 forskjellige omvisninger på den festningen, og det var virkelig artig. Kan anbefales på det varmeste! Link to post
bliss X Svart 18.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2004 Hvor er dette? Link to post
Cato Svart 18.August.2004 Link til dette innlegget Svart 18.August.2004 Det første som slo meg - Oscarsborg? Link to post
Brum Svart 18.August.2004 Link til dette innlegget Svart 18.August.2004 Dette, da? Å, nei så dårlig det ble! Men, men, det får bli for de mer lokalkjente.... Forøvrig gjorde hekkbølgen til den forbipasserende båten underverker med verandakassen til det flytende huset.... Link to post
Fenix Svart 18.August.2004 Link til dette innlegget Svart 18.August.2004 Det huset (for det er det, det er... ) har jeg sett i indre Oslofjord. Jeg gjetter at dette er noe lenger ut, men plasserer det ikke helt. Link to post
KOB Svart 18.August.2004 Link til dette innlegget Svart 18.August.2004 Vi snakker vel om indre Oslofjord? "SKipet" ble observert på vei gjennnom Middagsbukta (sundet mellom Brønnøya og Langåra sist lørdag). Tar sjansen på at det er vestsiden av fjorden vi ser i bakgrunnen. Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Brum Svart 18.August.2004 Link til dette innlegget Svart 18.August.2004 Vi får vel gi godkjent på den, KOB! Bildet er tatt forrige tirsdag kveld utenfor Blakstadtangen. Link to post
GeirFrode Svart 18.August.2004 Link til dette innlegget Svart 18.August.2004 Synes det ser ut som Nesoddlandet i bakgrunnen der jeg, men er ikke sikker? Da kom svaret mens jeg skrev innlegget mitt, ja. Bom igjen! Link to post
Brum Svart 18.August.2004 Link til dette innlegget Svart 18.August.2004 Joda, Geir Frode, du har rett i det, og ser du godt etter tror jeg jaggu vi skimter Steilene også? Link to post
Piruto Svart 18.August.2004 Link til dette innlegget Svart 18.August.2004 Hvor er så dette? Var kanskje vrien, men det er på vestlandet. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn