Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Spørsmålet var: Ved hvilken bygning står denne figuren og peker "den rette vei"??

"den rette vei" i anførsel var et hint til vår overjordiske fantasi, det dreier seg altså om et kirkebygg i København.

Tampen brenner mest for Gunga Din!

Åpner for et forsøk til!

Er det den kjerka ved Amalienborg hvor det står statuer av Oelensclager og Egede og den gjengen der?

... Å ja da! Ganske interessant å studere den bølingen der, hva slags uttrykk som gis gjennom statue-kunst. Må si det virket skremmende på meg, mest av alt kort sagt var signalet "makt over mennesker". Godt de er plassert bak gitter i tilfelle de skulle bevege seg om natten! :confused:

Ja det er Fredrikskirken nær Amalienborg i København!

En "nøtt" denne gangen. Det er ikke Bohuslän denne gangen! Men et bilde forteller mer enn 1000 ord!

Det ser jo nesten ut som en liten del av Ryfylke....

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Ja vegetasjon og fjellformasjoner tyder på det, men jeg ser ikke noe tidevannsbelte.

Hvis ikke bildet er tatt på høyvann da.

Hva med OMBO, på vei NE innover mot Hjelmeland og lenger inn ... synes å huske at det er en liten fyrlykt med kabel ved siden der inne ........ (mer enn 12 år siden jeg var der inne  :confused:, så kan jo lett ta feil...)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

En "nøtt" denne gangen. Det er ikke Bohuslän denne gangen! Men et bilde forteller mer enn 1000 ord!

Et skudd i blinde...... :confused:

mener å ha sett denne ladskapsdelen på NRK/TV - tror det var en dokumentarserie om "Den Norske Los" - Er selvfølgelig ikke kar om å huske akkurat HVOR det var. Men - om jeg nå husker riktig - så er det land også på høyre billedsiden, tvers over fyrlykta. Leie kommer (utenifra) fra venstre billedkant, runder lykta og går i en krapp sving til høyre igjen. En eller annen fjord i SoF med industri innerst inne?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

du skriver "nött"  kan det vare "Nautvik"-neset i Sundalsfjorden ?

Ser ditt poeng, men.....Skrev jo  "nøtt" ikke "nöt" ... (Nøtt = en vanskelig oppgave).

Ny ledetråd: Ikke langt herfra er det snakk om å bygge et gasskraft-verk, hvilken kommune er det da snakk om?

Er det ingen Hemneværinger på her i dag? De er i alle fall i nabolaget... :confused:

Jeg gir hermed opp PP sin quizz, og spør heller:

Hvor er dette:

Bilde

Molde

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...