Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Nix. Hvor er i så fall Vestnes?

Det må da faulen vite, jeg bare tok en råsjans. :yesnod:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Ny ledetråd: Ikke langt herfra er det snakk om å bygge et gasskraft-verk, hvilken kommune er det da snakk om?

IT-avdelingen har sperret en masse sider som kan tenkes å generere mye trafikk (inkludert fotoknudsen.no) Heldigvis ikke baatplassen. Jeg får derfor ikke sett bildet ditt. Er det lov å delta allikvel?

Er det ikke snakk om å bygge gasskraftverk på Tjeldbergodden?

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

. Jeg får derfor ikke sett bildet ditt. Er det lov å delta allikvel?

Er det ikke snakk om å bygge gasskraftverk på Tjeldbergodden?

Gasskraftverket skal bygges der ja, og kommunen heter da.....

Og i denne kommunen er mitt bilde tatt, men hva heter det der.... :yesnod:

Er ute etter navnet på motivet - dette er også en slags liten test på om lystbåtfolket som når dit i helgene bruker dette området, det hadde jeg gjort !!!!

tror kommunen heter  Aure !

... kommunen heter Aure, ja! Og sydvest for Tjellbergodden finnes en skjærgård med øyer og sund. Når sommeren smiler er det flott på disse kanter.

Ja, fyrlykta på bildet ligger i et sund, og utenfor er en øy som heter Ska.....  Denne øya sto jeg på...

Men hva heter lykta? :yesnod:

Neste!!!

HJELP!!!!

Jeg trenger å vite hvor dette er så fort som mulig. Noen som vet hvor det er?

Hvor har du bildet fra??

Kan se ut som at taksteinen vi ser på enkelte tak er slik som ikke kan/bør brukes i land med snø og is på takene om vinteren i særlig grad. Kan være et sted syd for Alpene???

Men hva skulle du bruke det til?

...svaret kommer kanskje til uken vil jeg tro? :lol: :lol: :lol:

Til Lasse:.... at det er rått? Jo kanskje. Motivet ditt må jo være nokså sentralt et eller annet sted fra. Og når Fenix antyder "Tallin" er det enkelt og teste ved et søk: http://www.alltheweb.com/search?cat=img&cs...=0&_sb_lang=any

Som du ser et godt utvalg bilder  hvor jeg til slutt finner et som er tatt omtrent fra samme ståsted som ditt.

Det er jo Internett som egentlig er rått, på godt og vondt. :lol:

Gjettekonkurranse på jobben  :lol:

Tror ikke det er så mange som har klart det, men jeg så etterpå at fristen var satt til mandag morgen. Trodde det var først til mølla .... derfor hastermelding ..... Utolig hvilken nytte man har av baatplassen

Trodde et øyeblikk at Lasse hadde seilt seg bort og lurte på hvor han var :lol: :lol: :lol:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...