Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Prøver meg på en her jeg også, landet er sverige og vannet ligger i Värmland. Det er ikke Veneren, men man komme dit med båt herfra.

På vei ned kanalen

p7130833.jpg

Straks fremme ved en slusestasjon

p7130837.jpg

Her ved denne slusestasjonen stopper vi for mat.

p7290921.jpg

p7130848.jpg

p7130847.jpg

p7130850.jpg

Regner ikke med at så veldig mange her inne har vært på dette vannet, så jeg har lagt ved en del bilder på denne.

Hva heter sjøen, og hva heter slusestasjonen vi har stoppet ved?

Redigert av GlennIversen (see edit history)

Ha en fin dag

Råtips: Kan det være snev av Sandøy vi ser i bakgrunnen og bildet er tatt i retning Skjeberglandet, og at dette er innseilingen til Strømstad som mange benytter når de kommer fra Fredrikstad?

Innseilingen til Strømstad stemmer, men du ser nok ikke noen Sandøyer i bildet.

Bildet er tatt fra en høyde på Kebal v/Båtviken, Fiskarbacken. Retning syd syd/vest

Området på bildet vil vise det meste av trafikk til Strømstad, med untak av de som kommer gjennom Strømstadkanalen.

I bakgrunnen ser man trafikk fra de som kommer fra Koster, og Colorline går der. I fremkant går trafikken fra Norge som kommer over Sekken.

Se kart:

Kart

Redigert av olpi (see edit history)

Nummer 13899 er nok fra Dalslands kanal, helt syd i innsjøen Västre Silen. Det trange partiet hvor du passerer under broen, er innløpet til Gustavsfors, hvor også slusene ligger. Herfra kan det sluses ned til innsjøen Lelång.

Flott område!

100% riktig dette Arvid_A

Du er godt kjent her leser jeg ut fra ditt svar.

Vi pleier å reise ned dit fra Sommarvik Camping i Årjäng hvor vi har campingvognen.

Kjempefin tur med små DC, og god mat har de også på Alcatraz

Alcatraz%20air2.JPG

Ha en fin dag

880 - brukernavnet, ja. Jeg så fjellveggbildet, men ikke navnet :rolleyes:

Den fjellveggen tror jeg nok jeg har sett en gang - men hvor det er, er blåst bort.....

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Du er godt kjent her leser jeg ut fra ditt svar.

Ja, i vårt "forrige båtliv", med 18 fots "hengerbåt", var dette området lekegrinda vår i ca 20 år. :smiley:

Vi sjøsatte enten i Otteid, Tôcksfors eller Årjäng, og putra rundt på 2-3 dager turer i sjøene Stora Lee, Foxen, Lelång, Västre- og Ôstre Silen.

Særlig i områdene sydøst i Foxen og syd i Västre Silen fant vi mange flotte nattehavner, men også Ôstre Silen er flott!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...