Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Er det fra Hardangerfjorden,Oma?

:nonod: - lengre nord

Det var en tråd som jeg mener het:Hvor på vestlandet er dette?.Mener den var startet av den legendariske Skipper Worse.Finner den ikke igjen.Har den "dødd" ut?,og er det i så fall uopprettelig?

Jeg har også lett etter den, men ikke funnet.

Det var også en med Østlandet.

Men "Hvor er dette" kan jo være over alt; det var f eks et bilde fra Titicacasjøen for et par år siden...

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Det var en tråd som jeg mener het:Hvor på vestlandet er dette?.Mener den var startet av den legendariske Skipper Worse.Finner den ikke igjen.Har den "dødd" ut?,og er det i så fall uopprettelig?

Alle 'Hvor er dette' trådene ble slått sammen for en tid tilbake, den tråden hafrsfjord linker til. Husker ikke bakgrunnen, den er iallfall nå BP's lengste tråd, 13941 svar.

Ja, her ser du årsaken Cosmic. Alle hvor er dette?-trådene er slått sammen

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Brøt sikkert en regel om avstand fra der men bor, men måtte bare svare. Min bedre halvdels slekt bodde på Steilene fram til slutten av 1800 tallet, da øyene ble lagerplass for olje og parafin. Det lille huset på land øverst til venstre på bildet tilhørte hennes oldefar...

Nop, er ferdig med den strekningen da bildet ble tatt, og er på vei nordover mot Son. Hvilken farge har båene bak seilbåten (som kjørte fra oss!)? Det gir navnet på båene.

Ellers foreslår jeg at vi stopper denne tråden og heller går over til de mer geogarfiske trådene som: Hvor på Vestlandet er dette, Hvor på Østlandet er dette og andre lignende tråder som måtte komme. Denne tråden er for altomfattende!

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ellers foreslår jeg at vi stopper denne tråden og heller går over til de mer geogarfiske trådene som: Hvor på Vestlandet er dette, Hvor på Østlandet er dette og andre lignende tråder som måtte komme. Denne tråden er for altomfattende!

Lars H.

Noen slike geografiske tråder finnes ikke lenger Lars. Alle disse er slått sammen til én, slik det var fra starten av og i mange år. Bra synes jeg, så ser jeg hvor fint det er på vestlandet og nordover også.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Blir sært med mange geografiske tråder. Bra med denne som omfatter hele landet.

Sært? Nei. Oversiktlig? Ja. Så dermed har jeg også opprettet en ny tråd for Østlandet.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Helt korrekt, forrige år sent i august. Den var vel ikke av de vanskeligste, men fra hvilken gjestehavn i Sverige er vi på vei ut fra her?

hvorisverige_2.jpg

Lars H.

Som jeg skrev i innlegget over: Lagavulin hadde helt rett, og som han svarte, så var det fra Kyrkosund på Sydkoster. Og Hunnebostrand er feil på det siste bildet, mye lenger sydover.

Lars H.

Lagt til: Du mente tydeligvis bildet før der igjen, og som du sikkert observerte i en annen tråd, så var det Nordspissen av Rauer til venste, Svartbåen bak seilebåten og Sletterøyene fremover.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...