Astor Svart 8.September.2011 Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 Mente Innlegg 13949. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 8.September.2011 Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 Ja, som jeg skrev: Bildet i innlegg 13949 er Nordspissen av Rauer til venste, Svartbåen bak seilebåten og Sletterøyene fremover. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bliss X Svart 8.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 men fra hvilken gjestehavn i Sverige er vi på vei ut fra her? Ergelig at jeg ikke tar den, for det er noe kjent og jeg har det på tunga. men ... Et lite tips? Link to post
Oteren Svart 8.September.2011 Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 Må ha en oppgave fra solkysten Sørlandet også: Link to post
Lars H. Svart 8.September.2011 Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 Ergelig at jeg ikke tar den, for det er noe kjent og jeg har det på tunga. men ... Et lite tips? Stedet er en øy, og ikke langt fra en større by som begynner på G. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
REM Svart 8.September.2011 Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 Stedet er en øy, og ikke langt fra en større by som begynner på G. Lars H. Er det Kladesholmen Lars? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Lars H. Svart 8.September.2011 Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 (redigert) Nix, mye nærmere byen jeg nevnte som forresten er Göteborg, faktisk i Göteborgs nordvestre skjærgård. Her ligger vi ved gjestebryggen. Lars H. Redigert 8.September.2011 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
volfro Svart 8.September.2011 Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 (redigert) Har den seilbåten ett navn man forbinder med Olsen banden?? (såg kjennt ut) Gammelt bilde? Og hvor lagrer du krakken foran baugen Lars? (regner med du har den med ombord) Redigert 8.September.2011 av volfro (see edit history) Link to post
Lars H. Svart 8.September.2011 Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 Den danske seilbåten het Tyxak, og jeg vet ingenting om den. Bildet tok jeg i august 2009. Når det gjelder krakken, er det faktisk slike i noen svenske havner slik at gamlinger som meg med gammel hund kan komme lett inn i båten. Det er slike i Källö Knippla også. Källö Knippla er forresten naboøy til denne øyen jeg er ute etter navnet på. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bliss X Svart 8.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 Hvor? Link to post
REM Svart 9.September.2011 Link til dette innlegget Svart 9.September.2011 Hallsø Lars? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Lars H. Svart 9.September.2011 Link til dette innlegget Svart 9.September.2011 Ja, langt syd for Harryland. Men populært i helgene for Göteborg-båter. Havnen er god, men matbutikken har dårlig utvalg. Nå er det bare minutter før vi setter oss i bilen og kjører til Son for helgetur til Kommersøya. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
REM Svart 9.September.2011 Link til dette innlegget Svart 9.September.2011 Har aldrig svingt innom der, så jeg kjente meg ikke igjen. Reint skudd i blinde. Skjønt, som en ivrig leser av dine reiseskildringer fra sydhavene hver høst var det ikke så vanskelig å tippe Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Gerhard Svart 9.September.2011 Link til dette innlegget Svart 9.September.2011 Hvor? Sykehusbrygga, Indre havn, Horten? I så fall er det "treffbrygga" Gerhard Link to post
bliss X Svart 10.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2011 Link to post
Skjær i sjøen Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 en hvileoppgave på søndag.... Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
GeirFrode Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 Olavssundet... Link to post
Skjær i sjøen Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 Bingo. Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
bliss X Svart 18.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2011 Nytt forsøk. Hvor er dette? Link to post
REM Svart 18.September.2011 Link til dette innlegget Svart 18.September.2011 Usikker her, men kan det være fra Hamburgsundkanalen ett sted? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
bliss X Svart 19.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2011 Ikke dårlig, REM. Link to post
Hulda Svart 8.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2011 Bilde tatt i går ettermiddag. Den er kanskje litt i vanskeligste laget: Link to post
quantumduck Svart 8.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2011 (redigert) Ikke så vanskelig så lenge du har fått med toppen av vanntårnet i Smögen ... så dette er vel Kungshamn? Edit: Er det noe liv nedover der nå? Skalldyrfestival osv? Redigert 8.Oktober.2011 av quantumduck (see edit history) Link to post
Hulda Svart 8.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2011 Regnet med at det var noen som kjente igjen vanntårnet, korrekt. Ellers er det lite trafikk av lystbåter nå. Men hummerfisket er i full fart. Link to post
Salt Svart 8.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2011 Her var vi nylig innom. Hvor er det? nærmere av huset: Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn