Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Ergelig at jeg ikke tar den, for det er noe kjent og jeg har det på tunga. men ...

Et lite tips?

Stedet er en øy, og ikke langt fra en større by som begynner på G.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Stedet er en øy, og ikke langt fra en større by som begynner på G.

Lars H.

Er det Kladesholmen Lars?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Nix, mye nærmere byen jeg nevnte som forresten er Göteborg, faktisk i Göteborgs nordvestre skjærgård. Her ligger vi ved gjestebryggen.

hvorisverige_3.jpg

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Den danske seilbåten het Tyxak, og jeg vet ingenting om den.

tyxak.jpg

Bildet tok jeg i august 2009. Når det gjelder krakken, er det faktisk slike i noen svenske havner slik at gamlinger som meg med gammel hund kan komme lett inn i båten. Det er slike i Källö Knippla også. Källö Knippla er forresten naboøy til denne øyen jeg er ute etter navnet på.

Lars H.

Hallsø Lars?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Ja, langt syd for Harryland. Men populært i helgene for Göteborg-båter. Havnen er god, men matbutikken har dårlig utvalg. Nå er det bare minutter før vi setter oss i bilen og kjører til Son for helgetur til Kommersøya.

Lars H.

Har aldrig svingt innom der, så jeg kjente meg ikke igjen. Reint skudd i blinde. Skjønt, som en ivrig leser av dine reiseskildringer fra sydhavene hver høst var det ikke så vanskelig å tippe :rolleyes:

ad. planlegging:

Usikker her, men kan det være fra Hamburgsundkanalen ett sted?

ad. planlegging:

• 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...