Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

fru rem sier . Missingen

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

• 2 uker senere...

Litt OT ifht tråden, men tar likevel sjansen siden det er så mange "stedsforskere" her, og man kan se noe sjø på det ene bildet :wink:

Bildene tilhører Oslo museum, og skal være tatt i 1935 på en oppgitt osloadresse. Jeg kan med ganske stor sikkerhet si at stedet museet mener bildene er tatt på er feil, og jeg tror faktisk ikke disse bildene er tatt i Oslo. Kommer til å kontakte museet å opplyse om dette, men det kunne jo vært gøy om man klarte å identifisere stedet også? Noen som drar kjensel på noe eller har noen som helst ide om hvor dette kan være?

20111118-OBY7755.jpg

20111118-OBY7754.jpg

20111118-OBY7753.jpg

Ildjernet? Ligner på andre bilder jeg har sett derfra.

Interessant! Ja huset kan minne mye om ildjærnet, men det jeg ikke får til å stemme med oslo/oslofjorden er det siste bildet. Her ser det ut som det befinner seg et flatt større våtmarksområde nede ved vannet. Finnes noe slikt på ildjærnet?

får starte stort, da...

i Finland eller Sverige, ut fra fargen på skiltene. Hva skjedde 28.10.1981?

Wikipedia:

«S-363» (på svensk kalt «U 137») var en sovjetisk undervannsbåt av «Whiskey»-klassen og tilhørte den sovjetiske østersjøflåten. Den 27. oktober 1981 gikk den på grunn i den svenske skjærgården utenfor byen Karlskrona, hvor Sverige hadde en stor marinebase.

Så du var ved Karlskrona :flag_sw:

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...