Salt Svart 21.November.2011 Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 får starte stort, da... i Finland eller Sverige, ut fra fargen på skiltene. Hva skjedde 28.10.1981? Så du var ved Karlskrona Mer presis: ved Torumskär Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
REM Svart 29.November.2011 Link til dette innlegget Svart 29.November.2011 Jeg vrir litt på flisa jeg, og spør; Hvem er dette? Tips: Kunskapsrik skribent på BP Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Faxen Svart 29.November.2011 Link til dette innlegget Svart 29.November.2011 Kan det være Astor? Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
REM Svart 29.November.2011 Link til dette innlegget Svart 29.November.2011 Nei, ikke Astor Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Lars H. Svart 29.November.2011 Link til dette innlegget Svart 29.November.2011 Han der vet jeg hvem er. Og opp gjennom årene lot han seg stadig avbilde i marinens klær, gjerne sammen med lillebroren. Men han endte opp i hæren i førstegangstjenesten. Men hvem er det? Jeg omgåes ham ofte! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bliss X Svart 1.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2011 Men han endte opp i hæren i førstegangstjenesten. Men hvem er det? Jeg omgåes ham ofte! hmm... Hva gjorde han etter førstegangstjenesten da? Link to post
Lars H. Svart 1.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2011 Jeg får svare jeg, som sitter med en del bilder av ham. Han lot i hvert fall håret vokse ut for drøyt 30 år siden! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bliss X Svart 1.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2011 Og til daglig går han med KNBF lue og solbriller? Link to post
Lars H. Svart 1.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2011 (redigert) Er det pensjonisten på Skjetten med en Saga27 du tenker på, så må jeg vel si at det er korrekt! Litt søtere var han nok for over 60 år siden, men blid er han stort sett alltid fremdeles. Lars H. Redigert 1.Desember.2011 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bliss X Svart 1.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2011 Er det pensjonisten på Skjetten med en Saga27 du tenker på, så må jeg vel si at det er korrekt! Litt søtere var han nok for over 60 år siden, men blid er han stort sett alltid fremdeles. Ja det var ham jeg hadde i tankene. Han har kanskje forandra seg litt med årene, men det er nok mest utenpå Forøvrig er det mye som tyder på at spørsmålet jeg la ut i innlegg 14057 nå går mot en løsning og at det igjen blir mulig å få litt nattersøvn. Det gjenstår en befaring, men jeg er ganske sikker på at stedet nå er lokalisert Link to post
Lars H. Svart 1.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2011 Hadde det ikke vært for at det var vann/sjø ikke langt fra huset, skulle jeg trodd det var Nordsæter gård på Nordstrand. Inngangspartiet var i hvert fall veldig likt. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bliss X Svart 1.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2011 Nei det er ikke Nordseter gård. Bygningen på Nordseter gård ser slik ut og det er dessuten helt flatt der Link to post
bliss X Svart 4.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 Mysteriet er løst og åsstedsbefaring foretatt. Huset befinner seg på Nedre Bekkelaget i Oslo Link to post
bliss X Svart 29.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2011 Hvor er dette? Link to post
Mare Nostrum Svart 29.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2011 Jeg klarer ikke å holde meg, selv om jeg ikke har peiling, Verdens Ende??? Link to post
bliss X Svart 29.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2011 Jeg klarer ikke å holde meg, selv om jeg ikke har peiling, Verdens Ende??? Tydligvis for lett. Verdens ende er helt riktig Link to post
Lars H. Svart 29.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2011 (redigert) Da får vi ta et bilde av en fiskebåt til. Men hvor ligger den? Jeg tipper det blir litt vanskeligere? Et lite tips er at de hadde en utmerket fiskebutikk/restaurant der før den brant ned for noen år siden. Lars H. Redigert 29.Desember.2011 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Faxen Svart 29.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2011 Smøgen? Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Tom Rør Svart 29.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2011 Kallø Knipla? Link to post
Mare Nostrum Svart 29.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2011 Jeg prøver meg igjen, öckerö, Sweden!! Link to post
REM Svart 29.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2011 Hvor er dette? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Lars H. Svart 29.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2011 (redigert) Kallø Knipla? Jeg prøver meg igjen, öckerö, Sweden!! Sverige er korrekt, men stedet? Det er mellom Källö Knipla og Öcerö på andre siden av sundet. Så hva heter stedet med et trenavn i stedsnavnet? Lars H. Redigert 29.Desember.2011 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bonus Svart 30.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2011 (redigert) Björkö tenker jeg Redigert 30.Desember.2011 av Bonus (see edit history) Link to post
Salt Svart 30.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2011 (redigert) det er Käringön, jo! (neidad, det var jo helt feil - så siste tips om beliggenheten etterpå...) Redigert 30.Desember.2011 av Salt - JanP (see edit history) Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
REM Svart 30.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2011 Hvor er dette? Nå må dere skjerpe dere. Alle Vestkustfarere har passert her mange ganger. E6én nedover/oppover Bohuslen ser dere i bakgrunnen, et drøyt steinkast unna. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn