Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Tipper det er Høkliholmen det en skimter på høyre side og Nordre sandøy med svenske landet og svinesund en ser i bakgrunn, tipper dette bildet er tatt fra Kirkøy noen hundre meter sør for sør enden av Rom sundet.

Espen  

Haabet jeg tror vi er inne på noe

Skimter 2 hvite felt i bakgrunn, midt i bildet høyest opp.

Nye Svinesundsbrua?????

Holmestrand?

Holmestrand uten spørsmålstegn, er det! Kunne ikke dy meg, hakk i hæl med deg og ditt blide fra et motsatt hjørne av havna. Jo, jeg synes havna nå fortjener å bli omtalt som litt pitoresk, det er trivlig rundt Holmestrand indre havn. Fint å ha båten der, er det også! :sailing:

Hei Inge.

Bare la merke til i signaturen din at du lytter på 16 og L1??

L2 som er lyttekanalen for lystbåter, hvis du ikke lytter der av andre årsaker.

L1 brukes ofte til direkte oppkall båter i mellom. Det å bruke L2 som lyttekanal er trolig lite opplyst. Ingen i min båtvennskapskrets visste dette.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Holmestrand uten spørsmålstegn, er det! Kunne ikke dy meg, hakk i hæl med deg og ditt blide fra et motsatt hjørne av havna. Jo, jeg synes havna nå fortjener å bli omtalt som litt pitoresk, det er trivlig rundt Holmestrand indre havn. Fint å ha båten der, er det også! :rolleyes:

Første som slo meg det PanPan, men trodde ikke du hadde lagt inn bilde av hjemmehavna di. Så var det lurespm. og jeg gikk rett på... Jaja - bildet ser forresten gammalt ut, behandlet i PHOTOSHOP el.l for å forvirre litt ?

Suzuki

No boat needed..

Første som slo meg det PanPan, men trodde ikke du hadde lagt inn bilde av hjemmehavna di. Så var det lurespm. og jeg gikk rett på... Jaja - bildet ser forresten gammalt ut, behandlet i PHOTOSHOP el.l for å forvirre litt ?

Bildet er tatt for tre dager siden. Ja, det er behandlet i fotoshop, med en teknikk som på en måte forvandler et foto i retning av en akvarell. Ikke så velegnet for gjengivelse på web'en i et lite og komprimert format, da mye av uttrykket går tapt. :rolleyes:

Nå har det vært så mange vanskelige oppgaver så jeg får ta en lett en.

Vi har bare vært her en gang - i sommer, men dere har kanskje vært der mange ganger?

PS. Merk vimplene - Baatplassen og KNBF.

Har passert her mange ganger ja, du er på vei sørover etter å ha passert gjennom Korshamn, eller mere kjent som Ekenes.  På Koster.

Nydelig fiskerestaurang i bakgrunn. Bør prøves av de som kommer hit.

Nå har det vært så mange vanskelige oppgaver så jeg får ta en lett en.

Vi har bare vært her en gang - i sommer, men dere har kanskje vært der mange ganger?

Alt er lett hvis man 100% kjenner seg igjen. Så sikker er ikke jeg her, men det er en del som tyder på at man her ser nordover i sundet ved Ekenes/Korshavn på Sydkoster... :rolleyes:

Koster er en plass som nytes før 15.juni og etter 15. august.

Du sier jo ikke hvorfor, men... I år var jeg vel tilsammen en 10 dager på Koster mellom datoene du nevner. Holder meg unna Ekenes og Kostersundet, ellers er jo Koster meget raus på flotte plasser. Mitt inntrykk er at om trengselen langs kysten er stor, så kan man alltid finne en fredelig og uforstyrret plass i Kosterskjærgården. :rolleyes:

Du sier jo ikke hvorfor, men... I år var jeg vel tilsammen en 10 dager på Koster mellom datoene du nevner. Holder meg unna Ekenes og Kostersundet, ellers er jo Koster meget raus på flotte plasser. Mitt inntrykk er at om trengselen langs kysten er stor, så kan man alltid finne en fredelig og uforstyrret plass i Kosterskjærgården. :rolleyes:

Helt enig med deg PanPan, for kjente så er det fortsatt store muligheter å finne seg en plass i arkipelaget. Søker man til en havn som de fleste gjør så blir det trangt, unnskyld veldig trangt.

Pleier å ha med mine barnebarn og da er det greit å ha et landfeste i en havn slik at de kan få strekke på bena uten å tenke svaberg/knauser og at de kan få bevege seg litt fritt.

Er vi bare to i båten så ser vi ikke inn mot havnene i hele tatt, da er det ut i skjæra.

Uansett så er det fortsatt best utenfor den perioden jeg nevner. Da kommer havnevakta og setter seg og tar en prat, alle har bedre tid, osv. Dette er noe jeg setter pris på. Bor jo så nærme Koster at vi ser på det som en del av Hvaler :smiley:. Noe mange Kosterboere også gjør.

Bilde

Rart med det, det var noe så inderlig kjent her. Man skal vel som bosatt her ta det som positivt at noen tror det er fra Tvedestrand, men det er jo fra Krana i Holmestrand dette bildet ditt! :rolleyes:

Langs med muren her ligger kara som lever det totalt frie liv i mer eller mindre flytende farkoster. Han litt fremme, nr. 2 fra venstre med det burgunder-røde skroget, han har snakket om at han skulle gå med båten sin til Portugal i sommer. Kanskje best at det ikke ble noe av! :smiley:

Ikke om jeg hadde reist til Moss engang med denne!

Bilde

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Nydelig fiskerestaurang i bakgrunn. Bør prøves av de som kommer hit.

Postingen din kom opp etter PanPan's, selv om den ble laget før.

Joda, det var nettopp denne restauranten vi var ute etter. Men det var så usigelig fullt - ikke bare like ved restuaranten, men også ved gjestebrygga ved Ekenes et par hundre meter lenger nord.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...