Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Nei, Bunnefjorden er for langt Nord. Ligger rett Sør for Drøbak ser jeg, men navnet?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

... Husker godt at vi dro ned til kaien og så når "Amerikabåtene" kom til Stavanger. (..)

En god venn av meg - som nå desverre er gått bort - var med på flere flere båtturer fra Stavanger til New York og andre veien. Første turen deres "over there" var i 1948 da han og hans kone flyttet til NY (for en kort periode) og senere Chicago. På slutten av 60-tallet flyttet de tilbake til Norge for et år eller to, men flyttet kort tid etterpå til Los Angeles hvor de jobbet som hhv sjåfør og kokk hos et meget velstående ektepar.

Elvis hadde flere adresser i California på den tiden (70-tallet) og et av husene han bodde i var i samme nabolag.

Frank Sinatra var medlem av samme golfklubb som deres arbeidsgiver og som sjåfør til et av klubbens medlemmer ble også min kompis invitert inn på den private banen ved et par anledninger.

Det kule er at min kompis ved et av tilfellene hadde med seg sitt 8 mm kamera inn på golfbanen - i et av klippene er Sinatra på golf charten med visepresidenten i den tiden (husker ikke hvem). Flere andre celebrities er også å finne på samme tape.

Dette var en liten avsporing - det jeg skulle si er at min kompis også hadde med seg sitt filmkamera under minst en tur fra NY til Stavanger. Litt usikker på årstall, men tipper sent 50- eller tidlig 60-tall. Filmen viser hele turen - helt fra bilturen til båtkaien i NY, selve overfarten, og slutter med opptak av et korps som spiller på kaien ved ankomst Stavanger.

Jeg vet ikke på hvilken båt filmen ble tatt, men tror ikke det var ombord Stavangerfjord da jeg tror de traff nettopp denne båten på halvveien med kurs NY - kan kanske noen bekrefte ev. avkrefte dette fra klippet nedenfor?

Dette er bare en liten "snip" fra filmen - tror den totalt er på ca 30 min.

Da må det være Drøbak Badepark bliss X

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Nei, nå må vi bli ferdig med denne! :smiley:

Stedet ligger på Vestvågøy i Lofoten.

Motivet vi ser her, med fjellformasjonene i bakgrunnen, er etterhvert kjent også fra tv-reklame.

Stranden er av The Times kåret til Europas mest romantiske.

Stedet fikk tunnel(ca 1000m) i 1998, på tross av at det sikkert ikke bor mer enn 20(?) mennesker her.

En av årets bønder i Jakten på kjærligheten(gikk ikke videre) bor her.

Og sist men ikke minst, min mor er født og oppvokst her(kanskje ikke et hjelpemiddel).

Hva heter stedet?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...