Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Nei, men da blir det vel litt for lett? Skulle en også røpe om det er i Norge eller feks. på tur i Danmark eller Sverige? Jeg pleier å legge til litt ledetråder etter som tiden går og folk penser seg inn mot rett område. Så da kan jeg jo røpe at bildet mitt et par tre innlegg ovenfor er i Norge, og ikke i Nordnorge.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

#15159 Langøykilen ved Kragerø (og ja, jeg har juksa!)

Så du var inne på hjemmesiden min og kikket?

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Da får jeg ta et bilde til. Du finner det nok på hjemmesiden min det også (pluss adressen til bildet), men hvor i Sverige sitter den forrige skipshunden vår og kikker ut? Havnen er en gammel fiskehavn.

sitter_og_ser.jpg

Helt korrekt! Her litt mer av de gamle sjøbodene der. En gang var det maleriutstilling i en av bodene og på utsiden. Da var jeg raskt på plass og fikk gratis hvitvin!

malmon3.jpg

Prøver meg med en, denne finnes det ikke fasit på for jeg vet faktisk ikke hvor dette er... :confused: Et bildet som har havnet på maskinen i årenes løp, men hvor det er fra eller hvem som har tatt det er litt uvisst, forhåpentligvis vet noen her hvor det er :wink:

fyr.jpg

Ingen?

Jeg kjenner ikke huset, men ut fra språket (polsk?) er det vel et sted i Østersjøen. la oss si Gdynia?

(det var ren gjetting, men jamen stemte det - etter en liten googlerunde: Sopot ved Gdynia)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Hvor var jeg denne natten klokken 0112 i juni en sommer?

Nix, jeg var ikke kommet frem til Kommersøya der. Her nærmer jeg meg Kommers med Sandebukten i bakgrunnen 22 minutter senere.

Jeg tenkte først at du så inn Oslofjorden med Hurum / Filtvet til venstre. Men jeg fikk ikke den røde lykta til høyre til å passe. Jeg tror heller du ser nordover Drammensfjorden og den røde lykta er Rødtangen. Det passer også bedre med 22 minutter fra Kommers...

Gerhard

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...