Gunga Din Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Enkel må få lov å prøve, føler at det er innseilingen til Grundsund Nix, men du er på rett kust, Bästkusten! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Amorosa Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Nix, men du er på rett kust, Bästkusten! Hmmmm.... og jeg som trodde at det var riktig Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Dagens.....................Hvor ??????? (förmodligen för enkel!Det er i hvert fall Sör-Koster i bakgrunnen! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Lars H. Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Dagens.....................Hvor ??????? (förmodligen för enkel!)[/img]Enkel? Har ligget bak mange moloer, men her kjenner jeg meg ikke igjen med en gang. Jo, foresten, er det ikke Ramsö da? Men apropo moloer, hvor er Trudelutt fortøyd bak en molo med fyr på enden? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Det er i hvert fall Sör-Koster i bakgrunnen!Veldi veldi langt bak i bakgrunden........du måtte ha bra syn Walter som ser Sör-Koster på denne bilden ! Nej ni får komme litt längre sörover ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Amorosa Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Uff, alle kart ligger i båten og jeg har sett dette før. Prøver igjen med Möllesund Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Fy pokker så vanskelige dere er i kveld?! Må jo bruke hele kvelden på å finne ut av dette, jo! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Nej varken Ramsö eller Mollösund Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Fenix Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Berget i bakgrunnen på bildet til Lars H. ligner veldig på Nord-Koster i sundet, men jeg får det ikke til å stemme med brygga og lykta...? Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Berget i bakgrunnen på bildet til Lars H. ligner veldig på Nord-Koster i sundet, men jeg får det ikke til å stemme med brygga og lykta...? Nei, det er selvfølgelig på Stora Kornö, tatt fra innsiden. Jeg lå der et par uker før deg, rett på utsiden av brygga. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Nej varken Ramsö eller Mollösund Jeg lurer på om dette er et sted som heter Veddökilen, mellom Grebbestad og Fjällbacka? Jeg lå der for mange år siden, en gang det blåste liten storm på utsiden og vi trengte et sted som ga godt ly. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Nei, det er selvfølgelig på Stora Kornö, tatt fra innsiden. Jeg lå der et par uker før deg, rett på utsiden av brygga.Helt korrekt. Stille og rolig på bildet, men neste dag målte jeg 16m/s der vi lå! Holdt på å gå tom for mat, så vi hastet over fjorden til Bohus Malmön i en liten glippe mellom vindråsene. Store Kornön er et idyllisk sted. Flere bilder, 21 stk. på min hjemmeside. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Nej ikke veddökilen heller............ en ledtråd: ................... tenk på något du har på deg ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 en ledtråd: ................... tenk på något du har på deg !Får gjette på et sted jeg ikke har vært da, hva med Klädesholmen? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Amorosa Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Dagens.....................Hvor ??????? (förmodligen för enkel!) :headbang:Er seilbåten (den under seil) på vei mot Lysekil ................eller er jeg helt ute av det Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Får gjette på et sted jeg ikke har vært da, hva med Klädesholmen? Lars H. Visst Lars er det Klädesholmen ! Västra hamnen det her konstverket kansje ni känner igen, det står alldeles väster om hamnen (Hakes konstverk) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Er seilbåten (den under seil) på vei mot Lysekil :smiley:................ förmodligen er han på veg intill Mossholmen ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Fenix Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 det her konstverket kansje ni känner igen, det står alldeles väster om hamnen (Hakes konstverk) Jøss, ja. Har alltid seilt forbi her - er det fint på innsiden? Verdt en overnatting? Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 ..... tenk på något du har på deg ! Uff, hadde det vært meg så måtte det blitt shorts holmen :smiley: Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Hei igjen. Da vil jeg gjerne legge ut et bilde jeg fikk på mail for et par minutter siden av en svenske vi har truffet flere år, i år i Hunnebostrand, Ingemar Gustafsson fra Hisings Backa. Synes bildet er så flott! Hen hvor er det? (fyreksperten Gunga Din får vel vente litt med svaret?) Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Jøss, ja. Har alltid seilt forbi her - er det fint på innsiden? Verdt en overnatting? Tja.....ikke verldens koseligaste havn, men det finns en fin restaurang i Norra Hamnen 'Salt o Sill' litt dyr men veldi fin mat ! Klädesholmen var vel det stelle som hade flest sillsalterier i hele Bohuslän i början på 1900-talet idag er det vel bara några stycken kvar! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Fenix Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Hei igjen. Da vil jeg gjerne legge ut et bilde jeg fikk på mail for et par minutter siden av en svenske vi har truffet flere år, i år i Hunnebostrand, Ingemar Gustafsson fra Hisings Backa. Synes bildet er så flott! Hen hvor er det? Dette er Måseskär! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Dette er Måseskär! enig med Fenix! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Arnstein Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Hvor er dette og hva er navnet på den stolte skute? Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Gunga Din Svart 14.September.2004 Link til dette innlegget Svart 14.September.2004 Hvor er dette og hva er navnet på den stolte skute? Hej Arnstein Sjernaroeyane (det var vad din bild hette innan du bytte navn ! ) jag tycker båten likner veldi mye på Amundsens; Gjöa ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.