Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Joda, var der helgen etter også. Da hadde vi reservert plass. :clap:

Og, du har rett igjen; det er Lyngør. Bildet er tatt rett nord mot Lille Svalsund. Tar det samme bildet hver gang jeg er igjennom der fordi jeg i min ungdom var håndtlanger for en snekkerkompis som bygde badstu for det røde huset på bildet. Den lille røde stua inn mot naboeiendommen med et leskur på hitsiden er badstua. Må ha vært en gang på slutten av 70-tallet, en fantastisk sommer. Vi bodde i 14 dager på kvistværelset, og fikk bevist at det gikk an å stupe fra vinduet (ihvertfall hoppe, da).

Redigert av egilwh (see edit history)

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Oscar'ene risset vel inn navn mange steder, men jeg gjetter på at dette er på Gravningsund - Søndre Sandøy - Hvaler.

:nonod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Og, du har rett igjen; det er Lyngør. Bildet er tatt rett nord mot Lille Svalsund. Tar det samme bildet hver gang jeg er igjennom der fordi jeg i min ungdom var håndtlanger for en snekkerkompis som bygde badstu for det røde huset på bildet. Den lille røde stua inn mot naboeiendommen med et leskur på hitsiden er badstua. Må ha vært en gang på slutten av 70-tallet, en fantastisk sommer. Vi bodde i 14 dager på kvistværelset, og fikk bevist at det gikk an å stupe fra vinduet (ihvertfall hoppe, da).

Moro med litt bakgrunnshistorie. Så deg ikke på trebåtfestivalen, men fikk ikke kikket meg stort rundt heller, seilte bare ned på dagstur direkte fra tur på byen i Kragerø, så desverre ble store deler av dagen tilbrakt horisontalt i lugaren :headbang: Ikke helt som planlagt, men akk ja, man er jo bare ung én gang..

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Mange fine stedsbilder i denne tråden og jeg gleder meg allerede til å komme ut igjen (som bør skje om ikke mange dager).

Hva med å legge ut bilder av litt spesielle sjømerker, lykter og fyr? Så får vi drillet litt på hvor opservante vi er når vi er underveis.

Godt forslag, men du er for langt vest. Vi snakker om et sted mellom Kr.Sand og Grimstad, nærmest sistnevnte by. Mange benytter snarveien, selv om man ikke sparer så veldig mye tid på det. Seilere er vel de som kan ha størst nytte av den, gitt den normale vindretningen på stedet.

Tallene angir fri seilingsdybde i fot gjennom en snarvei et sted på Sørlandet. De ble hugget inn på 1860-1870 tallet i forbindelse med utdyping av denne snarveien.

Ut fra beskrivelsen, så tipper jeg på Homborsund.

Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no

Sjømerker? Ja, hva heter denne varden og hvor befinner den seg. Og jeg ønsker både det offisielle navnet på varden, og et annet navn.

varde.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

#15254 skulle vel ikke være den mye omtalte/omdiskuterte BP-varden på Pipeskjær?

Ja visst er det Pipeskärvarden ved Kråksundgap i Sverige, også kalt BP-varden etter noen lange tråder om den her på forumet. I år nymalt med flott logo!

bp_varden.jpg

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det var da svært så kjent dere var nedover svenskekysten? Men det er helt korrekt. Det er Sälöknapp syd for Marstrand og før en kommer til Rörö.

Men hvor har jeg forflyttet meg til nå da, med en rød stake fremfor meg?

stake_rod.jpg

Redigert av Lars H. (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...