Elise Svart 29.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2013 Stemmer nok bra dette, kjempefin plass med god utsikt Link to post
bert Svart 29.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2013 Denne nok lett for de nermeste ? Link to post
Herman Svart 29.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2013 Takk for det unge mann, men det står Jersøy på kartan. Jersøy ligger rett på innsiden av Jarlsøy. Det er to forskjellige steder. (50 meter fra hverandre) All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Lars H. Svart 29.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2013 Da er vel dette stedet bestemt? Men hvor så vi disse skyene for noen år siden? Det er vel ikke så vanskelig for de som ferdes på svenskekysten, men jeg ville gjerne vise bildet med den spesielle himmelen. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bert Svart 29.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2013 Starter på S........ eller Lars? flott himmel. Link to post
Lars H. Svart 29.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2013 Ja, stedet begynner på S, men videre? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Skhuds Svart 29.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2013 #15593 Nordre tipp av Kjøkøy? Link to post
Astor Svart 29.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2013 Jersøy ligger rett på innsiden av Jarlsøy. Det er to forskjellige steder. (50 meter fra hverandre) Oppfattet. Navionic forteller meg at øya heter Jersøy. Så feil kan de ta. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Regina III Svart 29.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2013 Offisielle ENC kart har korrekt navn på øya i dag: Jarlsøy men med et fyr med navn Jersøy fyr. Nøtterøy bygdebok: Den oprindelige form er Jarlsøy, av Jarl, Skrivemaaten Jarlsøy træffer vi i sagaer og de ældste diplomer. Jarlsø nævnes første gang i Ynglingesaga. Her fortælles at Vestfoldkongen Øistein Halvdansson omkom ved Jarlsø; bommen paa et forbiseilende skib slog ham overbord. Det maa være skedd omkring aar 770. I 1400-tallet træffer vi Jarssøy og Jerssøn; 1524 Jerssøen, 1651 Jertzøenn; senere blev Giersø vanlig skrivemaate. Særskilt skyld fik Jersø først ved matrikkuleringen 1818-38. Viki: Jersøy ble gjestgiversted fra 1664, og det ble siden drevet steinbrudd på øya. I 1915 startet Jarlsø Verft, seinere Jarlsø Fabrikker, sin omfattende virksomhet. Øya ble etterhvert nesten helt fylt med industri, men all produksjon er i dag nedlagt. Av navnet Jersøy kan man trekke forbindelser til Jersey i den engelske kanal, noen mener at nettopp Jersey er oppkalt etter Jersøy på Husvik. Link to post
Lars H. Svart 29.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2013 Skärhamn er korrekt for mitt bilde Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tombåt Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 Og hvor er dette? Link to post
Worry II Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 Litt usikker.. Blindleia ? Link to post
Worry II Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 Ser du hvor dette er ? Link to post
Sitrin Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 Bolærne? Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Worry II Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 Bolærne? Stemmer :-) Østre, havna inn til babord Link to post
Chiba Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 Noen som har peiling på dette stedet, da? Link to post
Chiba Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Ingen forslag? Link to post
ashfirelate Svart 20.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 Hvor er vi? Link to post
Zitt Svart 21.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2013 Er dere på Vestlandet, eller? Link to post
lita Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 Noen som ser hvor vi er her ? Et par timer tidligere var enda fler båter her, kunne gått tørrskodd over havna. Link to post
aileenll Svart 23.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 Jeg synes det ser litt vestkystkt ut ref de nærmeste båtene til babord, Og er det det, så ligner det litt på et sted jeg ikke har vært innom på de siste 37 år. Så med svært liten grad av sikkerhet satser jeg på Smøgen. Aileen ll Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn