Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

• 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Hmm... Tenneskjær?

Nei, ikke helt.

Vi passerte Tresteinene i sommer. Utallige ganger har vi kryssa opp her for å runde dem, kan gå på innsiden også, men i mye sjø og litt ruskete bryter det endel steder og det er litt lumsk farvann der inne. Denne dagen var det flatt vann og anledningen til å besøke Tresteinene måtte benyttes. Glatt og bratt svaberg, godt kystverket har laget trinn. Egentlig tror jeg here seilbåten kan komme inn, det var i alle fall dypt nok, men strømt (1/2 kn N når jeg lå utenfor).

Ole
S/Y Algol

Jeg møtte min bror i helgen, med sin Nidelv 24 fra 1984. Men hva heter øya vi ligger på her ? Hint, Hvaler:

bilde

Skjelsbusundet, kan det se ut til - og da er det Spjærøy (ut fra solretninga). Men sånne sund er det mange av...

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

da er jeg sikkert rammet av Astor-regelen med min 10 km avstand... men, Romsundet, og da Rom (fremdeles ut fra solretningen)? Men jeg kjenner ikke akkurat igjen sjøbua/brygga der. En nøtt for andre; spennende å følge med på!

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...