Gunga Din Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Godt Nyttår på deg Lars H...önsker vi på Gunga Din ......håper vi treffes til sommern ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Svensk Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Hvor kan Trudelutt ligge godt fortøyd nå da? Kan det vara Dyrön norra hamnen? Gott nytt år på dig Lars med fru och hund. Fick en ordbok på bohuslänska (sotenäsdialekt) i julgave och skall försöka finna en samma till dig och sända på posten. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 1.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Vrien Sitér dette innlegget Link to post
Langs land Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Kanskje Morlanda, Orust? Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 1.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Kan minne litt om bunn av Kurefjorden også. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
bliss X Svart 1.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2014 Kurefjorden er korrekt. Ikke dårlig Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Det er Bjørnsund sør på Hustadvika utforbi Bud. En perle av en plass. Alle som bodde der ute ble tvangsflyttet inn til Ålesund i -79. Det kostet for mye å ha dem boende der. I dag er det vel mest sommerboliger tror jeg. http://www.bjoernsund.com Denne da? Ingen som tok denne, skulle være kjent. Nordover forbi Stadt. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
-morten- Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Ingen som kjenner seg igjen på inlegg #16083 Kansje ikke så mange på Båtplassen som er rundt i disse områdene hehe Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Svensk Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Ingen som tok denne, skulle være kjent. Nordover forbi Stadt. Vi prövar med Vartdal Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Hvor er dette? tok bildet i sommer Ingen som kjenner seg igjen på inlegg #16083 Kansje ikke så mange på Båtplassen som er rundt i disse områdene hehe Sula............. ligger en bild her.....som er nesten som din, tagen fra Sula fyr http://www.panoramio.com/photo/36910849 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Her nok et bilde av Trudelutt, men hvor ligger hun? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Her nok et bilde av Trudelutt, men hvor ligger hun? https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3829/ hvor_18.jpg Den var för lätt och även för Gunga Din. Bra öringfiska på skären man ser i bakgrunden. Var din förra bild från Dyrön norra hamn? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Sula............. ligger en bild her.....som er nesten som din, tagen fra Sula fyr http://www.panoramio.com/photo/36910849 Stemmer det ja! hadde en fantastisk tur dit i sommer med flott vær og fint fiske! Bogøyvær skimtes til høyre i bildet. Det ble nattseilas fra Supen pub utpå natta! Med kjendtmann så klart, da vi stort sett gikk på steder der det bare var grønt på plotteren hehe Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Lars H. Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 (redigert) Ja, det forrige bildet var fra nordre havn på Dyrön, helt inderst i kroken med 5cm vann under kjølen på Trudelutt. (Det med ordbok for Bohuslänsk høres spennende ut!) Når det gjelder det siste bildet, regner jeg jo med at du er kjent der. Det er forresten tatt i 1998 med et "gammeldags" speilrefleks, to år før jeg fikk mitt første IXUS digital-kamera. Men den gang hadde fotolaboratoriet en tilleggstjeneste når en leverte inn film for fremkalling med papirkopier. En kunne få bildene scannet og levert på en 3,5" floppy disk! Men kvaliteten var så som så, med en oppløsning på 600 × 400px! Og kravene til PC for å bruke floppy'n var ikke store, se bildet under. Heldigvis har jeg en gammel PC operativ med 3,5" floppy-drive. Det har sannelig gått fremover i dataverdenen. Lars H. Redigert 2.Januar.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Den var för lätt och även för Gunga Din. hade du vart ombord i Trudelutt nå o kikket rett akterover.........så hadde du sett Sveriges lengste valvbro bygget i granitt og på berget inntill låg en gammel vikingaborg som enten tilhørte Kong Tryggve Olavsson eller vikingahøvdingen Soten Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
MajorAndy Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Hvor ligger denne kirkegård? Jeg kan som bonusinfo sige, at al jorden her er hentet fra fastlandet og sejlet ud til denne ø. Her var nemlig intet jord, så da man besluttede at bygge denne kirke og hertil lave en kirkegård, så måtte man hente jorden, så der var noget at blive begravet i. Derfor byggede man kirken på en bakke og fyldte herefter dalen nedenfor op med jord, så man fik denne kirkegård. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Käringön! hade du vart ombord i Trudelutt nå o kikket rett akterover.........så hadde du sett Sveriges lengste valvbro bygget i granitt og på berget inntill låg en gammel vikingaborg som enten tilhørte Kong Tryggve Olavsson eller vikingahøvdingen Soten Den granittbroen fra 1920 tallet visste jeg om, men at det har vært en vikingborg i området, var nytt for meg. Det står det ingenting om i boken "Längs Kusten i Bohuslän". Men for dere andre som ikke er svenske og lokalkjente, hvor er bildet tatt? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Pastor Simson !! det sies att Kapteiner på dampskip som ville legge til på Käringön først må opp til Pastorn for å førhøres på lilla katekesen ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
MajorAndy Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 (redigert) Korrekt, Gunga. Men det var nok for let.... Red: Så først nu at Lars H også havde svaret! Jeg har ikke været på det sted, du har billede af, Lars, men baseret på oplysningerne fra de lokalkendte må det være i nærheden af Hovenäset ved Kungshamn? Redigert 2.Januar.2014 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 (redigert) Käringön! Den granittbroen fra 1920 tallet visste jeg om, men at det har vært en vikingborg i området, var nytt for meg. Det står det ingenting om i boken "Längs Kusten i Bohuslän". Men for dere andre som ikke er svenske og lokalkjente, hvor er bildet tatt? Han som skrivit boken jag skall försöka finna till dig Rune Viking Svensson kan berätta i timmar om denna vikingaplats. Han har även vunnit 10000 kronorsfrågan i ämnet vikingar Tror att han är Sveriges äldsta författare som nu gav ut bok vid 93 års ålder. Gå in på www.granitkusten.se och titta efter borgen Bratta så hittar Du mera. Nu hjälper jag några på vägen att finna var din bild kommer ifrån. Redigert 2.Januar.2014 av Svensk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Jeg har ikke været på det sted, du har billede af, Lars, men baseret på oplysningerne fra de lokalkendte må det være i nærheden af Hovenäset ved Kungshamn? Helt korrekt, jeg ligger i gjestehavnen i Hovenäset. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Langs land Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Siden vi er på de kanter... Sitér dette innlegget Link to post
Con Firm Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Hvor er vi nå.litt kjent. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 2.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2014 Ingen som tok denne, skulle være kjent. Nordover forbi Stadt.[/quote Ser ikke flørauden men det kan være dårlig sikt og da kurser du nordover i Heissafjorden (mot Eureka). Og da har du kanskje kursa via rovdefjorden, og utenom de ytterste perlene? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 3.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2014 Ja, det forrige bildet var fra nordre havn på Dyrön, helt inderst i kroken med 5cm vann under kjølen på Trudelutt. (Det med ordbok for Bohuslänsk høres spennende ut!) Når det gjelder det siste bildet, regner jeg jo med at du er kjent der. Det er forresten tatt i 1998 med et "gammeldags" speilrefleks, to år før jeg fikk mitt første IXUS digital-kamera. Men den gang hadde fotolaboratoriet en tilleggstjeneste når en leverte inn film for fremkalling med papirkopier. En kunne få bildene scannet og levert på en 3,5" floppy disk! Men kvaliteten var så som så, med en oppløsning på 600 × 400px! Og kravene til PC for å bruke floppy'n var ikke store, se bildet under. Heldigvis har jeg en gammel PC operativ med 3,5" floppy-drive. Det har sannelig gått fremover i dataverdenen. Lars H. Husker disse! Har noen slike disketter liggende fremdeles, men har overført bildene til CD og deretter harddisk. Og min nåværende PC har ikke diskdrive! Helt enig når det gjelder kvaliteten! Har ikke så mye å bidra med i en tråd som dette, ettersom jeg tross alt ikke har vært lengre med båten enn til Oscarsborg, men jeg leser den med glede fordi det er så mange flotte steder på bildene som legges ut her at jeg har skrevet opp en liste over hvilke jeg har lyst å besøke med båten! Rekker nok ikke alle i år... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.