Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Helt enig, men elendig butikk for å handle inn matvarer, i hvert fall sent i august.

Men er det noen andre som vet hvor bilder er fra, - hva heter stedet?

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Er det Björkö? Med isværket til højre i billedet?

Det kunne det vært, jeg begynte nesten å lure selv. Men det er nok fra et annet sted, ikke langt unna.

Sammenligner en oppgaven med et bilde fra Bjorkö, er ishusene nok bygget v den samme byggmesteren.

Her bilde fra Björkö:

bilde

Og her oppgaven:

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

begge bilder er fra Bjørkø........så det er nok samme byggmester :giggle:

Du har så rett så rett! Jeg surret nok en del da jeg la ut bildet samtidig som jeg fulgte med Magnus og sjakk-VM. Ishuset er selvfølgelig det samme på begge bildene. Men i og med at det ene bildet er tatt inne fra gjestehavnen og det andre langt ute på fjorden da jeg kun passerte Björkö og med kraftig tele et år tidligere fra en annen vinkel, ble ikke husene de samme på begge bildene. Husene på det ene bildet er faktisk bak ishuset på det andre.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...