Hulda Svart 6.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2014 Minner meg om bukten øst for Bygdø Sjøbad, som var der en gang i tiden. Killingen ut til høyre i bildet. Akkurat ved furuene holdt jeg på å hive en Padillac i hode på Olav V for omtrent 45 år siden. Han gikk tur med puddelen. Rett bak kom en figur som klipt ut av en Knut Gribb bok, trenchcoat med hendene dypt i frakkelommene, bistert utseende. Olav ble ikke særlig blid. Link to post
Dorsken Svart 6.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2014 (redigert) Jupp, det stemmer - Bygdø Sjøbad i ettermiddag. Det var aldeles nydelig å stå der å se sola renne i havet. Vi ligger på Killingen og jeg var nede og bytta impeller på motoren i dag. Noe skal en jo bruke de båtløse dagene til. Litt morsomt å ligge i samme havna som "hans majones knugen" da. Redigert 6.Desember.2014 av Dorsken (see edit history) Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
Hulda Svart 6.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2014 Nei, nei, kongen hadde ikke båt der ute. Området du stod på da du tok bildet er en del av Bygdø Kongsgård. De eier jordene, Hengsåsen og videre østover. Så Olav V hadde en runde der med hunden, og livvakten. Det var ikke så stresset den gangen. For noen få år siden ringte det forresten en dame fra et eller annet departement og lurte på diverse saker fra tidlig 60-tall. Hva som måtte kunne regnes som hevd, og hva som man tillot av aktivitet den gangen. Området der ute har en broket historie fra ca. 1910 og utover. Hvis man leser Arthur Omre, så beskriver han et spritslag der ute i forbudstiden. Og det er ikke oppdiktet. Det foregikk i virkeligheten, jeg kjente en som var vitne til det hele. Link to post
Dorsken Svart 6.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2014 Hvor Olav lå med sin båt Sira aner jeg ikke ( Jens_P sitt bilde ) men Harald overtok Sira og har restaurert den. Det er vel den han seiler nå for tiden tror jeg. Den ligger i havna vår. Treffer jo "knugen" av og til, men ikke ofte. Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
Astor Svart 7.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2014 maLille skrev On 6.12.2014 at 6.59: Tenker Astor ligger på Roppestadholmen Fran skrev On 6.12.2014 at 10.42: Du ligger muligens på det samme stedet som du gjorde i innlegg #11946 ( 28.10. 09) ?? Riktig begge to. Gammelt bilde. Trodde eldre folk glemte fort. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Thorba Svart 8.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2014 Hulda, får ikke Roppestadholmen til å stemme. Jeg synes mer det ser ut som Lindholmen på innsiden av Roppestad. Tror vi ser nordenden av Kjøleholmen til venstre og Bjerkøy i bakgrunnen. Hilsen lokalkjent Link to post
Thorba Svart 8.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2014 Beklager, den ovenfor var til Astor selvfølgelig. Link to post
navid Svart 8.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2014 Hvor har vi droppet innom her? Stamgjestene er selvfølgelig unntatt for besvarelse. Link to post
Langs land Svart 8.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2014 Mare Nostrum skrev On 4.12.2014 at 18.40: Gåte (lett?): Motivet kan minne om det byen i bakgrunnen er kjent for. Hva og hvor? Motivet (steinen) skulle symbolisere en hvalrygg. Byen blir da Sandefjord. Bildet er tatt ved Vannøyfloa for de som er lokalkjent Link to post
Langs land Svart 8.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2014 Svensk skrev On 5.12.2014 at 19.52: Denne e lite eller mycket lurig. Kun lite lurig. Bildet er fra et sted (nesten) alle har vært/passert. Noen til og med per bil! Havstensund er riktig svar. Link to post
Langs land Svart 8.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2014 Enkel og grei? Link to post
Lars H. Svart 8.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2014 Da andre har lagt ut et innebilde, forsøker jeg også. Hvor er dette? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mulligan Svart 8.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2014 @17770. Barneskjær. Link to post
Svensk Svart 8.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2014 Lars H. skrev On 8.12.2014 at 19.49: Da andre har lagt ut et innebilde, forsøker jeg også. Hvor er dette? Fint museum detta Lars H???? Link to post
Langs land Svart 8.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2014 #17771 = Bassholmen Link to post
Langs land Svart 8.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2014 Mulligan skrev On 8.12.2014 at 19.55: @17770. Barneskjær. Så det er det det heter ja. Fjærholmen i bakgrunnen, tyske etterlatenskaper i forgrunnen. Link to post
bliss X Svart 8.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2014 Noen som tar denne? Link to post
Lars H. Svart 8.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2014 Mare Nostrum skrev On 8.12.2014 at 20.55: #17771 = Bassholmen Rett land, men feil holme. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bliss X Svart 8.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2014 #17771 = Gullholmen Link to post
Lars H. Svart 8.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2014 Korrekt, her fra utsiden. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mulligan Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Thorba skrev On 8.12.2014 at 13.09: får ikke Roppestadholmen til å stemme. Jeg kan heller ikke forstå at det er Roppestadholmen. Jeg tror det er Mostein. Nordenden av Burø til høyre, Mågerø med radiomast midt i og bebyggelsen i Movik i bakgrunnen. Link to post
Langs land Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 #17776, kan det være fra Svartskog ca, med Nesoddlandet i bakgrunnen? Vakkert bilde er det uansett! Link to post
Ludde Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 (redigert) #17776, ser ut som veien ned til Kjærnes Brygge på Svartskogsiden. Redigert 9.Desember.2014 av Ludde (see edit history) Hilsen Ludde Link to post
bliss X Svart 9.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Nei #17776 er ikke ved Svartskog Link to post
Dorsken Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 #17776 Minner meg veldig om Hvalerøyene, for eksempel Søndre Sandøy Men jeg får ikke helt høyden på landet i bakgrunnen til å stemme Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn