Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Mjaa, men hva heter øyen til venstre, og hva kalles stedet på folkemunne?

Lars H.

Nå er jeg nok på hjemmebane, Lars H!

Øya kalles Lykken og stedet kalles av noen for "Pinsehølet".

Et MEGET populært sted, hvor enkelte kommer tidlig på fredagen for å sikre seg favorittplassen sin. (se bildet)  :lol:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

stedet kalles av noen for "Pinsehølet

Helt riktig, selv om det er øya til høyre som heter Lykken.  Til venstre ligger Gråøya. Bildet er tatt for mange år siden, faktisk på en av de aller første turene som fersk båteier. Og jeg hadde lært at en skulle førtøye for storm, uansett. Men jeg var nok mer enn grundig, for fra en passerende båt fikk jeg følgende kommentar: "Ser at du snart er ferdig med å binde fast båten!"

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Ser at det er dårlig med forslag til svar på både OLPI om mine bilder fra sydligere farvann. Og egentlig er det vel litt på kanten med slike spørsmål. Og det er vel like greit. Feriebilder fra syden er sikkert fine for oss som har vært der, men ikke like interessante for andre. Vil likevel påpeke at mitt bilde var av fruen ved siden av en båt vi leide. Hadde forøvrig et helv . . . . slit med å få den ut fra stranden igjen i bølgene!

Svaret på spørsmålet er forøvrig: MENORCA, lillesøsteren/broren til Malorca. Et herlig sted dersom en ønsker å leve laaaaaaaangsomt.

Får heller komme tilbake til nærere farvann. Har hundrevis av bilder å spyyyy ut. Her er et. Hvor er dette tatt?

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hmmmm.....denne var svår, som Gunga sier. Nærmere Smøgen? Hvor nær kan du komme...? Da har vi altså Väjern på nordsiden av Smøgen - og der er det vel ikke....

På sørsiden har du Fisketången og Hovenäset, og det kan det jo minne om de stedene, med berget utenfor Kungshamn i bakgrunnen til venstre...?

Hmmmm.....denne var svår, som Gunga sier. På sørsiden har du Fisketången og Hovenäset, og det kan det jo minne om de stedene

Har du hørt om "Tore på sporet", du er der nå! Og hva finner du 5,2Nm fra Smögen i retningen N58o22' E11o18'???

Lars H.

Har du hørt om "Tore på sporet", du er der nå! Og hva finner du 5,2Nm fra Smögen i retningen N58o22' E11o18'???

Lars H.

Hei Lars,

her sitter jeg uten kart, GPS eller hjelpemidler av noe slag. Men posisjonen du oppgir er vel omtrent Smøgen, er det ikke det det, da? Og 5,2 mil derfra? Det er vel Hunnebostrand, da kanskje? Jeg får det ikke helt til å stemme - er det inne i hjørnet ved torget....?

Ligner et  miljø fra Hamburgsund. Men det blir vel for langt nord kanskje?

Ja, det ligner mye på Hamburgsund, men hva med kartkunskapene?  :lol: :lol: Se mine tips om retnig og posisjon ut fra Smögen.

Lars H.

• 2 uker senere...

På tide å bla litt i sommerbildene. Hvor er dette?

Ser ut som ferskvann, dette? Har du vært oppover Telemarkskanalen, Inge Astor?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Helt korrekt, ikke den mest besøkte havnen?

Men så får vi komme oss hjem igjen. Er det noen som kjenner seg igjen her?

Bilde

Lars H.

Noe sier meg at du er på Koster, men det er noe som ikke helt stemmer allikevel. :confused:

Nix, som jeg sa er vi hjemme igjen (Norge altså) selv om du vel er mer hjemme på Koster enn i gamlelandet.

Lars H.

På tide å bla litt i sommerbildene.

Hvor er dette?

Jeg føler at vi kanskje er i Hankøsundet?? Stemmer det Astor?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...