Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Fant et bilde fra den gang vi seilte hjem en Alo-Mikkel 26 fra Horten til Bergen.

Problemet er at jeg ikke husker hvor bildet er tatt   :confused:

Men med noen gode innspill herfra skal jeg nok kunne si om vi er på rett sted. Det er i alle fall øst for Arendal.

Mulig det ikke er helt heldig å fortøye i et slikt skilt men, men....

Bilde

...Mulig det ikke er helt heldig å fortøye i et slikt skilt men, men....

Ikke så langt fra Lyngør? Litt NV-over, husker ikke hva det heter, har ikke kart her. Har du gått på innsiden av Lyngør, kanskje?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Ikke så langt fra Lyngør? Litt NV-over, husker ikke hva det heter, har ikke kart her. Har du gått på innsiden av Lyngør, kanskje?

Risø? er en plass som heter det og som kan stemme med at det går en kabel der.

I bakhodet mitt har jeg at dette muligens var en plass vi gikk inn fordi bryggene på Jomfruland var stappet med båter. Altså at dette er i nærheten av Kragerø. Men det er fullt mulig at det er innenfor Lyngør også....

(er helt ærlig når jeg sier at jeg ikke husker)

Sebaldus. Dette ligner veldig innseilingen til Skutevik kilen mellom Kreppa og Jomfruland

Innseglingen er vel nedenfor den hvite hytta tror jeg.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Kjeungskjær fyrstasjon

Kjeungskjær fyrstasjon ligger på et lite skjær utenfor Ørlandet. Fyret er et 20, 6 m høyt, åttekantet steintårn. Lykten er plassert på taket og fyrtårnet ble forhøyet i 1906. Naustet står tett inntil tårnet. Interiørene er i hovedtrekk bevart med blant annet en leilighet med seks sovekabiner. Den originale, franske optikken er i funksjon. En støpt vei og bro går langt utover i sjøen til landingen.

Landingsforholdene er brukbare i godt vær. Fyrstasjonen ligger i et område som er fuglelivsfredet etter lov om naturvern.Kjeungskjær er en meget særpreget fyrstasjon, og anlegget har stor miljøbetydning for Uthaug havn rett innenfor.

Kjeungskjær fyrstasjon

Kjeungskjær fyrstasjon ligger på et lite skjær utenfor Ørlandet. Fyret er et 20, 6 m høyt, åttekantet steintårn. Lykten er plassert på taket og fyrtårnet ble forhøyet i 1906. Naustet står tett inntil tårnet. Interiørene er i hovedtrekk bevart med blant annet en leilighet med seks sovekabiner. Den originale, franske optikken er i funksjon. En støpt vei og bro går langt utover i sjøen til landingen.

Landingsforholdene er brukbare i godt vær. Fyrstasjonen ligger i et område som er fuglelivsfredet etter lov om naturvern.Kjeungskjær er en meget særpreget fyrstasjon, og anlegget har stor miljøbetydning for Uthaug havn rett innenfor.

:yesnod: Helt rett. Fra ikke helt uventet holdt. På 10 min. Bra.

:yesnod: Helt rett. Fra ikke helt uventet holdt. På 10 min. Bra.

Flott at du og flere trekker frem kjent og ukjent fra kysten vår. :flag:

Som båtfolk bør vi være bevisst litt mer enn farvannet vi ferdes i hver uke. Selv har jeg sett hele kysten vår med unntak av strekket fra Lindesnes til Stavanger. Og jeg må si jeg ser frem til nye turer med f.eks Hurtigruta. En drøm er også å gå vestfor Lindesnes og nordover med egen båt en dag. :smiley:

En drøm er også å gå vestfor Lindesnes og nordover med egen båt en dag. :smiley:

Velkommen skal du være, PanPan. Som du allerede vet, har de vestlige regioner mye å by på.  6.514 øyer holmer etc. bare i Hordaland fylke ...  Men, selvsagt, mange av dem opptatt av galninger som Gamle Worse og hans uforutsigbare mannskap ... :crazy:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Velkommen skal du være, PanPan. Som du allerede vet, har de vestlige regioner mye å by på.  6.514 øyer holmer etc. bare i Hordaland fylke ...  Men, selvsagt, mange av dem opptatt av galninger som Gamle Worse og hans uforutsigbare mannskap ... :crazy:

Kommer jeg dit at jeg realiserer en lukket båt med marsjfart ca. 20 knop dukker jeg nok opp. På en gren i slektstreet finnes også en tidligere vokter på Halten fyr. Halten skulle jeg gjerne besøke med egen båt!

Sebaldus. Dette ligner veldig innseilingen til Skutevik kilen mellom Kreppa og Jomfruland

Innseglingen er vel nedenfor den hvite hytta tror jeg.

Vet ikke sikkert, men får ikke det til å rime helt. Da har de i tilfelle lagt til omtrent på brygga til Lie, hytta med den blå glasserte hollandske taksteinen. Det ville han huska. Kan det være i Schweigårdsholmen/Jesper området?

Legger inn en "lørdagsnøtt" som kan være noe lei. I mellomtiden reiser admiralinnen og jeg til Gjemselunden for å se junior og de andre på KIL banke B/G.

Lykke til!

Bilde

Det ble en god dag. 1-0 til KIL! Nå blir det Bodø-tur til lørdag.

Skal gi dere et hint om hvor bildet er tatt.

Innenfor Færder, Sønnafor Drammen.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.

På tide med en ny "nøtt"!

Vil ikke akkurat påstå at jeg kjenner meg igjen, for det gjør jeg slettes ikke. Men jeg vet at det på "heiene" rundt Stavern står noen slike bygninger som ses på bildet. Men det er vel kanskje ikke bare i Stavern slike finnes. Har i alle fall ikke noe bedre forslag :rolleyes::confused:

Det gikk ikke mange minuttene før dere to tippet riktig. Regnet med det, men alle "nøtter" er jo ikke like harde å knekke.

:flag: :flag:

Lånte for en 10-15 år siden en 32 fots stålbåt. (Makaløs)

Skulle være med konvoien over Rakke. Men båten gjorde bare 6 knop, og hele konvoien kjørte fra oss etterhvert. Ingen gikk så sakte som oss. Men vi kom jo fram etterhvert. Bilde er fra utgangen fra Stavern.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...