Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Er du i nærheten av Tjurholmen fyr. Like ved sekken.

Har kartene i båten så jeg får ikke satt navnet på noen holme.

Vi får si at det er rett, Amorøsa. Vi er jo på dine hjemtrakter - ikke langt fra Skjærhalden. Jeg finner ikke Tjurholmen fyr. Derimot er rikitg svar Tjurholmen, kanskje sikter du til fyret syd for holmen? Bildet er tatt mot bukta slik den røde pila viser.

Men jeg beklager at jeg sa gamlelandet. Vi er fortsatt i Sverige, såvidt det er.  :smiley:

Bilde

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

:flag:Helt riktig! :flag:

Du var nesten på hjemmebane nå!

Var i Bodø å så kampen mellom B/G og KIL på lørdag. Gratulerer med seieren! :flag:

Takk. Joda, jeg har bodd i Bodø en tid og er innom der flere ganger i året, og da må man jo selvfølgelig en tur ned i havna.

Det er tryggere på havet enn på veiene !

Nei, det er altså ikke Hvaler - men likevel ved Glommas utløp...

Hvilken kommune kan det være da, mon tro...?

:wink:

Kommunen jo da være Fredrikstad. Vi er i området Kråkerøy/Kjøkøy, men får ikke denne kilen helt til å passe inn.

Legger også merke til at fortøyningssirkelen er sort. Den skal være hvit.

Strømtangen fyr, der mener jeg det er en kile inn. Da er vi i Vesterelva.

Strømtangen fyr! Heter vel Strømsund der - fullt mulig å gå hvis man ikke stikker for dypt eller rager for høyt. Brygga disponeres av fyrets venneforening og er vel verdt et besøk.

Det er vel sikkert vekslende grad av ferskvann i dette området - men det er vel ikke i Vesterelva?

I disse vinterlige tider, legger jeg ut en sommerbilde. Men hvor er dette?

Kolsåstoppen i bakgrunnen? Kan det være sundet mellom Nesøya og Xxxx? (Nesøya til høyre) - mener at det heter Hestsundet? Ell. noe lignende?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...