Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Det her stellet har anknytning til ett annat stelle !  (maritim anknytning!)

Bilde

vilken er den her andre plassen jag tenker på  :confused:

lyfter fram denne igen.........har sagt att jag ikke skall hjelpe er, men Bitteliten er på rett spor........men har en bit kvar............................... :smiley:

S/Y Gunga Din

Ja ja du er på Käringön.........Pastor Simson......

Det var även så att Pastorn kallade til seg Kaptenerna på Ångbåtarna o förhörde dem på

'lilla katekesen', kunde dom ikke den, så fikk dom ikke förtöja på Käringön!

(dom har en hage i Kyrkesund oxo...........därför gissade jag på Härön)

Bra Gunga og Amorosa Karingø ja :yesnod:. En av mine absolutte favoritter hvis du ankommer utenom ferietiden

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Bra Gunga og Amorosa Karingø ja :yesnod:. En av mine absolutte favoritter hvis du ankommer utenom ferietiden

ja kommer man i ferietid så er det ikke sikkert man kommer in......förra säsongen fikk jag ikke

plass fikk gå ner til Hällevikstrand i stellet (Gullholmen er ju like populärt o dumt o chanse på)

S/Y Gunga Din

En av mine absolutte favoritter hvis du ankommer utenom ferietiden

Hei.

100% enig, et fantastisk sted. Og går du inn på mine hjemmesider, http://trudelutt.com og klikker på "Båtbilder", vil du finne to valg for bilder med tekst derfra. Først: "Varme sommerdager i august 2001 og 2003 på Käringön i Sverige" og: "Redningsøvelse med helikopter på Käringön i Sverige" pluss en link til en: "15min. video fra Käringön sommeren 1950"

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Bilde

Vakker ikke sant, men hvor er vi?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Interessant blanding av språk tycker jag du har Gunga Din.

Der falt jeg helt av. Lommedalens maritime anknytning begrenses til svømmende elg

Nej, Baerums verk har en maritim anknytning til et sted som alle her på Baatplassen

känner til ! (de fleste båtmänniskor, även Landkrabber känner til dette stellet !)

S/Y Gunga Din

Nej, Baerums verk har en maritim anknytning til et sted som alle her på Baatplassen

känner til ! (de fleste båtmänniskor, även Landkrabber känner til dette stellet !)

Maritim anknytning?? Tja, Sandvikselva kanskje. Snakker vi om elvas utløp nemlig Sandvika? Finnes vel noe gammel bebygelse også der innimellom glass og betong.

ad. planlegging:

Jeg var også inne på tanken om Sandvika. Men eneste gamle huset jeg kan huske der er der skomakeren (han som var roer i sine unge dager) holder til,

Men det stemmer at Lomma som er elva som renner gjennom Bærums Verk renner ut i Sandvikselva som renner ut i Oslofjorden ved Bærum Rådhus som ligger i Sandvika

Denne var ikke lett.

Bærums verk, ovner,  Jøtul, Göteborg, Göta kanal? Ellers fikk bildet meg til å tenke: "Vintergatan?" Men der kommer jeg ikke lenger.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

100% enig, et fantastisk sted. Og går du inn på mine hjemmesider, http://trudelutt.com og klikker på "Båtbilder", vil du finne to valg for bilder med tekst derfra. Først: "Varme sommerdager i august 2001 og 2003 på Käringön i Sverige" og: "Redningsøvelse med helikopter på Käringön i Sverige" pluss en link til en: "15min. video fra Käringön sommeren 1950"

Lars H.

Bra hjemmeside Lars. Har vært innom tidligere også men allikevel.

Snutten fra Karingø på -50 tallet var jo bare svært sjarmerende. "Deilig er jorden" som akompagnement føltes riktig selv om vi normalt forbinder denne låten med jul og vinter.  Likeens føltes "mellom bakkar og berg" riktig i dette karrige landskapet.

ad. planlegging:

Da var det jernstøperi her. Se www.baerumsverk.no og vil du ser mer av eieren kan du se på www.lovenskiold.no

Gunga Din - her ser du Bærums Verks historie.

Joda jag vet, har bott o jobbat, ikke på verket, men oppe i Lommedalen!

Det stöptes noe på BV som er blant det mest kända 'maritime stellet i Norge'

( nu kan jag ikke ge mer ledtrådar.......... :smiley:)

S/Y Gunga Din

ja du får sove på saken, visst dom stöpte ovner, men dom stöpte noet annet oxo..........

Det er ikke lett å få sove når en først går rundt og grubler! De støpte jo også kanoner, er det kanskje Oscarsborg som er svaret?

Lars H.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...