Gunga Din Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Det her stellet har anknytning til ett annat stelle ! (maritim anknytning!) vilken er den her andre plassen jag tenker på lyfter fram denne igen.........har sagt att jag ikke skall hjelpe er, men Bitteliten er på rett spor........men har en bit kvar............................... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
REM Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Ja ja du er på Käringön.........Pastor Simson...... Det var även så att Pastorn kallade til seg Kaptenerna på Ångbåtarna o förhörde dem på 'lilla katekesen', kunde dom ikke den, så fikk dom ikke förtöja på Käringön! (dom har en hage i Kyrkesund oxo...........därför gissade jag på Härön) Bra Gunga og Amorosa Karingø ja . En av mine absolutte favoritter hvis du ankommer utenom ferietiden Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Bitteliten er på rett spor........men har en bit kvarHvilken vei? Videre inn Lommedalen? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Bra Gunga og Amorosa Karingø ja . En av mine absolutte favoritter hvis du ankommer utenom ferietidenja kommer man i ferietid så er det ikke sikkert man kommer in......förra säsongen fikk jag ikkeplass fikk gå ner til Hällevikstrand i stellet (Gullholmen er ju like populärt o dumt o chanse på) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Hvilken vei? Videre inn Lommedalen? nej derinne finns bare en jernbane.........maritim anknytning sa jag! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 En av mine absolutte favoritter hvis du ankommer utenom ferietiden Hei. 100% enig, et fantastisk sted. Og går du inn på mine hjemmesider, http://trudelutt.com og klikker på "Båtbilder", vil du finne to valg for bilder med tekst derfra. Først: "Varme sommerdager i august 2001 og 2003 på Käringön i Sverige" og: "Redningsøvelse med helikopter på Käringön i Sverige" pluss en link til en: "15min. video fra Käringön sommeren 1950" Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 nej derinne finns bare en jernbane.........maritim anknytning sa jag!Interessant blanding av språk tycker jag du har Gunga Din. Der falt jeg helt av. Lommedalens maritime anknytning begrenses til svømmende elg Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Vakker ikke sant, men hvor er vi? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Gunga Din Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Interessant blanding av språk tycker jag du har Gunga Din. Der falt jeg helt av. Lommedalens maritime anknytning begrenses til svømmende elg Nej, Baerums verk har en maritim anknytning til et sted som alle her på Baatplassen känner til ! (de fleste båtmänniskor, även Landkrabber känner til dette stellet !) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Nej, Baerums verk har en maritim anknytning til et sted som alle her på Baatplassen känner til ! (de fleste båtmänniskor, även Landkrabber känner til dette stellet !) Drøbak Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Drøbak Det er ikke det stellet jag tenker på.........vad har Dröbak o BV gemensamt ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Det er ikke det stellet jag tenker på.........vad har Dröbak o BV gemensamt ?At han som eier det meste på Bærums Verk har hatt båten sin i Drøbak Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Nej, Baerums verk har en maritim anknytning til et sted som alle her på Baatplassen känner til ! (de fleste båtmänniskor, även Landkrabber känner til dette stellet !) Maritim anknytning?? Tja, Sandvikselva kanskje. Snakker vi om elvas utløp nemlig Sandvika? Finnes vel noe gammel bebygelse også der innimellom glass og betong. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Jeg var også inne på tanken om Sandvika. Men eneste gamle huset jeg kan huske der er der skomakeren (han som var roer i sine unge dager) holder til, Men det stemmer at Lomma som er elva som renner gjennom Bærums Verk renner ut i Sandvikselva som renner ut i Oslofjorden ved Bærum Rådhus som ligger i Sandvika Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Denne var ikke lett. Bærums verk, ovner, Jøtul, Göteborg, Göta kanal? Ellers fikk bildet meg til å tenke: "Vintergatan?" Men der kommer jeg ikke lenger. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Nej da, det finns en mye större maritim anknytning....................... (alle her på Baatplassen känner til stellet, men tydligen er ikke anknytningen så känd!) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
bliss X Svart 2.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Nej da, det finns en mye större maritim anknytning....................... (alle her på Baatplassen känner til stellet, men tydligen er ikke anknytningen så känd!) Du må nok gi oss et lite hint, Gunga. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Hei. 100% enig, et fantastisk sted. Og går du inn på mine hjemmesider, http://trudelutt.com og klikker på "Båtbilder", vil du finne to valg for bilder med tekst derfra. Først: "Varme sommerdager i august 2001 og 2003 på Käringön i Sverige" og: "Redningsøvelse med helikopter på Käringön i Sverige" pluss en link til en: "15min. video fra Käringön sommeren 1950" Lars H. Bra hjemmeside Lars. Har vært innom tidligere også men allikevel.Snutten fra Karingø på -50 tallet var jo bare svært sjarmerende. "Deilig er jorden" som akompagnement føltes riktig selv om vi normalt forbinder denne låten med jul og vinter. Likeens føltes "mellom bakkar og berg" riktig i dette karrige landskapet. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Gunga Din Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Du må nok gi oss et lite hint, Gunga. Vad gjorde man på BV förr i tiden......................(innan butikkernas tid) Vågar meg på att påstå att alle med båt, iallfall her på Östlandet, någon gång passerat det her stellet ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 det håller på o bli varmgang på google skj jag Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Vad gjorde man på BV förr i tiden......................(innan butikkernas tid)Da var det jernstøperi her. Se www.baerumsverk.no og vil du ser mer av eieren kan du se på www.lovenskiold.noGunga Din - her ser du Bærums Verks historie. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Da var det jernstøperi her. Se www.baerumsverk.no og vil du ser mer av eieren kan du se på www.lovenskiold.no Gunga Din - her ser du Bærums Verks historie. Joda jag vet, har bott o jobbat, ikke på verket, men oppe i Lommedalen! Det stöptes noe på BV som er blant det mest kända 'maritime stellet i Norge' ( nu kan jag ikke ge mer ledtrådar.......... ) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 det støpte ovner - men hva dette har med maritimt miljø å gjøre må jeg på Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 det støpte ovner - men hva dette har med maritimt miljø å gjøre må jeg påja du får sove på saken, visst dom stöpte ovner, men dom stöpte noet annet oxo.......... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 ja du får sove på saken, visst dom stöpte ovner, men dom stöpte noet annet oxo..........Det er ikke lett å få sove når en først går rundt og grubler! De støpte jo også kanoner, er det kanskje Oscarsborg som er svaret? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.