REM Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Når vi kommer rundt Rødtangen går vi nordover. Men det er ikke de idylliske vikene nord for Svelvik.Da satser jeg rett og slett på Holmsbu Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 (redigert) Da satser jeg rett og slett på Holmsbu Uten at du viste det, tippet du riktig. Stedet er Bukta nord for Holmebu. Til venstre i bilde, rett utenfor bildekanten, ligger feriestedet til skomaker Andersen. (Henki Kolstad) Stedet heter Bukta og har en badestrand som brukes av de fastboende. Bukta rommer også opplagsplassen for hyttefolk og fastboende. (Tror det er få på Baatplassen som har tatt turen rundt Rødtangen og sett på godbitene. Holmsbu har en grei gjestehavn, uten toaletter og annet servicebygg) Redigert 15.Desember.2004 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Tror det er få på Baatplassen som har tatt turen rundt Rødtangen og sett på godbitene.Da er jeg en av de få! Men må innrømme at det kun har vært en gang, - og da var det nettopp til Holmsbu som er svært så trivelig. Men jeg har kjørt "Hurumlandet rundt" mange ganger med bil, den gang jeg for 30 år siden bodde på Katrineåsen Røyken. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
REM Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Hvor er dette? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Hvor er dette? Vi er i indre del av Oslofjorden? Området Leangbukta-Sandvika? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fenix Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 (redigert) Hvor er dette? Vollen? Redigert 15.Desember.2004 av Fenix (see edit history) Link to post
REM Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Vi er i indre del av Oslofjorden? Området Leangbukta-Sandvika? ".......kom dere utafor Drøbaksundet" Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 ".......kom dere utafor Drøbaksundet" Er vi rundt Larkollen? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Er vi rundt Larkollen?Nei Astor, vi er ikke rundt Larkollen. Men du har passert her mange ganger. Ser du nøye på kjølvannet ser du at jeg svinger stb. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 (redigert) Nei Astor, vi er ikke rundt Larkollen. Men du har passert her mange ganger. Ser du nøye på kjølvannet ser du at jeg svinger stb. Ser ut som vi er på vei ut fra min hjemmehavn Sætre? Bildet er litt utydelig, så derfor sliter jeg litt. Redigert 15.Desember.2004 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fenix Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Like sør for Son sentrum.....? Link to post
REM Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Ser ut som vi er på vei ut fra min hjemmehavn Sætre? Bildet er litt utydelig, så derfor sliter jeg litt. Kom dere utafor Drøbaksundet sa jeg tidligere. Hvis bildet hadde vert litt tydeligere ville dere sett båten med BP-vimpelen til et aktivt BP-medlem Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Amorosa Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Kom dere utafor Drøbaksundet sa jeg tidligere. Hvis bildet hadde vert litt tydeligere ville dere sett båten med BP-vimpelen til et aktivt BP-medlem Kommer jo selv fra Hvaler og har ventet med svaret, men nå klarer jeg ikke å holde meg lenger. Du har straks en bro over hodet (Hvalerportalen) og har nettopp passert Tangen. PÅ denne plassen bor det 2 båtplassenmedlemmer. Walter og Mac (Jibb) Link to post
REM Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Like sør for Son sentrum.....?Lenger Sør Fenix Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Fenix Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Lenger Sør Fenix Kjøkøysund. Link to post
REM Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Kjøkøysund. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 (redigert) Ikke fra denne vinteren,, men hvor er dette? Redigert 15.Desember.2004 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 (redigert) Holmsbu har en grei gjestehavn, uten toaletter og annet servicebygg)Hm - sist jeg var i Holmsbu var jeg på et kjekt hotell med Spa og stor gjestebrygge. Ganske så nytt. Toaletter hadde de også. Har faktisk tenkt å ta turen dit til sommeren med familien. Mer info på http://www.holmsbuspa.no/ Redigert 15.Desember.2004 av Bitteliten (see edit history) Link to post
Bitteliten Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Ikke fra denne vinteren,, men hvor er dette? Minner meg litt om utstikten fra utseilinga fra Sandspllen, der du har Håøya i som den høye åsen i bakkant - og en holme jeg ikke vet navnet på i forgrunnen (det er et smalt sund i mellom) Link to post
REM Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Ikke fra denne vinteren,, men hvor er dette? Æda-bæda. Nå er du på svært hjemmelige trakter. Ikke sant Astor? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Hm - sist jeg var i Holmsbu var jeg på et kjekt hotell med Spa og stor gjestebrygge. Ganske så nytt. Toaletter hadde de også. Har faktisk tenkt å ta turen dit til sommeren med familien. Mer info på http://www.holmsbuspa.no/ Spahotellet ligger IKKE i Holmsbu. Holmsbu havn ligger rundt en kvartmil lenger nord. Spahotellet ligger nærmere Rødtangen, men jeg tror de markedsfører seg som et hotell i Holmsbu. Enig at Spahotellet er blitt en perle. Her har de virkelig klart å lage noe som trekker folk. Legger ved et bilde fra Spahotellet. Bildet er tatt mens anlegget var ganske nytt, mai 2003. Senere er det kommet en stor romslig gjestehavn hvor man ligger trygt i all slags vær. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 (redigert) Æda-bæda. Nå er du på svært hjemmelige trakter. Ikke sant Astor? Men akkurat hvor? Redigert 15.Desember.2004 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Minner meg litt om utstikten fra utseilinga fra Sandspllen, der du har Håøya i som den høye åsen i bakkant - og en holme jeg ikke vet navnet på i forgrunnen (det er et smalt sund i mellom) Det er det desverre ikke. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
mavi Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 hvor er dette? Ingen som har noen forslag? Link to post
REM Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Men akkurat hvor? Siden ikke andre melder seg vil jeg foreslå at du har Rauskjæra til høyre, sørenden av Gråøya til venstre og Hå-øya rett fram Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn