Gunga Din Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 någon som tar den her ??? Hvor er dette ? S/Y Gunga Din Link to post
Jonas Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 Det er kanskje Marvika, utenfor Kristiansand. Link to post
Gunga Din Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 Det er kanskje Marvika, utenfor Kristiansand.NIX...... S/Y Gunga Din Link to post
Arnstein Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 någon som tar den her ??? Hvor er dette ? Interessant bilde fra unionsoppløsningens år. Har ikke peiling, men kan det være Lysekil? mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Gunga Din Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 Interessant bilde fra unionsoppløsningens år. Har ikke peiling, men kan det være Lysekil?Nix... kan säga så mycket att hade jag blivit tagen med denne bilden i Norge för 100 år sedanså hade jag vel förmodligen blivit hängd eller iallafall insperrad S/Y Gunga Din Link to post
Arnstein Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 Nix... kan säga så mycket att hade jag blivit tagen med denne bilden i Norge för 100 år sedan så hade jag vel förmodligen blivit hängd eller iallafall insperrad OK då, jeg har tatt en rask runde på nettet og funnet ut at det er den norske flåten som ligger i skjul i Melsomvik. Man turde ikke/ville ikke komme i krig med Sverige. Veldig spent og uvirkelig situasjon i relasjon til dagens politiske klima. mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Gunga Din Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 OK då, jeg har tatt en rask runde på nettet og funnet ut at det er den norske flåten som ligger i skjul i Melsomvik. Man turde ikke/ville ikke komme i krig med Sverige. Veldig spent og uvirkelig situasjon i relasjon til dagens politiske klima. Helt riktigt Arnstein, jag låg o leste om unionsupplösningen, står veldi mye på denna sidan http://www.nb.no/baser/1905/ bla om militära läget där jag fann bilden på Melsomvik http://www.nb.no/baser/1905/tema_mili.html intressant er oxo den neutrala zonen, tenk om den hade blivit verklighet då kansje den hade varit en Taxfreezon idag ! Amorosa hade säkert gillat det, deler av Hvaleröarna skulle varit en del av den.... http://www.nb.no/baser/1905/tema/kra118001.jpg S/Y Gunga Din Link to post
Arnstein Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 (redigert) Helt riktigt Arnstein, jag låg o leste om unionsupplösningen, står veldi mye på denna sidan intressant er oxo den neutrala zonen, tenk om den hade blivit verklighet då kansje den hade varit en Taxfreezon idag ! Amorosa hade säkert gillat det, deler av Hvaleröarna skulle varit en del av den.... Ja, det var mye interessant her. Neste år kommer vi i Norge til å feire oppløsningen til gangs tenker jeg. Får ikke håpe at det blir for mye banal svenskehets. For dere er i grunnen veldig greie naboer. Vi kommer vel i union igjen før 2015 allikevel. Så inntil da kan det være greit å pleie et godt naboskap. Redigert 16.Desember.2004 av Arnstein (see edit history) mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Amorosa Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 intressant er oxo den neutrala zonen, tenk om den hade blivit verklighet då kansje den hade varit en Taxfreezon idag ! Amorosa hade säkert gillat det, deler av Hvaleröarna skulle varit en del av den.... Vi har hatt tax free sone hele tiden vi Link to post
Lars H. Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 Hei. Får vel anskaffe flagg med "sildesalat" til sommerens ferietur nedover svenskekysten? Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 Ja, det var mye interessant her. Neste år kommer vi i Norge til å feire oppløsningen til gangs tenker jeg. Får ikke håpe at det blir for mye banal svenskehets. For dere er i grunnen veldig greie naboer. Vi kommer vel i union igjen før 2015 allikevel. Så inntil da kan det være greit å pleie et godt naboskap. helt enig !!! (har en tjej fra Tönsberg, som gör sitt yttersta för att redan nu ta kontrollen över iallafall en svensk! ) S/Y Gunga Din Link to post
mavi Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 hvor er dette? 2 døgn på et bilde er UVANLIG lenge uten riktig svar... Link to post
Walter_S Svart 17.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2004 Oi! Den tok ikke jeg en gang.......! Blush........ Den var nå godt kamuflert! Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
REM Svart 17.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2004 Oi! Den tok ikke jeg en gang.......! Blush........ Den var nå godt kamuflert! Ja Walter_S, godt kamuflert ja, men det var ikke tilsiktet. På originalbildet, før det ble redusert til under 50K, kan en faktisk se båten din, og hvis en forstørrer kan en også ane BP-vimpelen. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 17.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2004 Å legge ut bilde i slik dårlig kvalitet gjør det selvagt vanskeligere, men da er det bedre med ett bilde av god kvalitet hvor en heller beskjærer slik at vanskelighetsgraden er der. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Krapyl Svart 21.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2004 Regner med at det tar svært kort tid å fortelle meg hvor dette er? Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Fenix Svart 21.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2004 Regner med at det tar svært kort tid å fortelle meg hvor dette er? Dannholmen utenfor Fjällbacka. Ingrid Bergmanns øy. Link to post
Krapyl Svart 21.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2004 Et øyeblikk var jeg redd for at samtlige hadde satt meg på ignore-lista. Korrekt. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
bliss X Svart 21.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2004 Dannholmen Link to post
mavi Svart 21.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2004 hvor er dette? 7 dager uten svar. Dette er skuffende. Link to post
Walter_S Svart 21.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2004 7 dager uten svar. Dette er skuffende.Har kanskje noe med vanskelighetsgraden å gjøre? Lite holdepunkter der.......Sørlandet, selvfølgelig, men akkurat hvor? Nei,......si det! Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Divemaster Svart 21.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2004 Har kanskje noe med vanskelighetsgraden å gjøre? Lite holdepunkter der....... Sørlandet, selvfølgelig, men akkurat hvor? Nei,......si det! Hvis jeg skal være litt frekk, så kunne jeg jo si "den slakke oppoverbakken utenforbi Kristiansand" men siden jeg ikke er frekk, så sier jeg Oksøykalven, eller kanskje Grønningane .... sikkert rundtomkring der ute et sted..... Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
mavi Svart 21.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2004 (redigert) Jeg synes vanskelighetsgraden står i stil med kunnskapene her inne. Kan gi noen hint: 1. Mellom Kristiansand og Brekkestø 2. Den ligger ikke midt i Blindleia 3. Er vanskelig å legge til mer en 2 båter der 4. Deler av navnet beskriver holmen Legger ut svaret seinere i kveld dersom ingen har klart det. Redigert 21.Desember.2004 av mavi (see edit history) Link to post
Bitteliten Svart 22.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2004 (redigert) Nytt "julenøtt" Hvor i alle dager kan dette være? Beklager dårlig oppløsning - jeg er ingen fotoekspert som kan forbedre bilder på PC'en Hm - tror faktisk at InfranView hjalp meg litt her - mulig det ble litt bedre enn originalen Redigert 22.Desember.2004 av Bitteliten (see edit history) Link to post
BEG Svart 22.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2004 Torgersøya? Mvh. BEG Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn