trollmor Startet 6.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 6.Oktober.2010 Jeg har et dp-g drev fra 2003. I 2008 oppdaget jeg sprekkdannelser i aluminiumen på drevets undervannshus ved eksostunnel. Dette ble dekket den gang av garanti. Verkstedet valgte å sveise revnen. For noen uker siden hadde jeg båten på land, og oppdaget mange sprekker på samme sted. Volvo nekter å dekke dette nå, men dette godtar jeg ikke uten videre. Mitt spørsmål blir til dere der ute. Er det noen som har opplevd liknende sprekkdannelser på volvodrev? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 6.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2010 Dette er ikke vanlig. Det er faktisk svært uvanlig at huset sprekker, og i 99,9% i tilfellene skyldes det frost eller at man har kjørt på noe. Vet ikke hvorfor ditt har sprukket, men det kan selvfølgelig være det ene av en million som sprekker helt på egen hånd. Normalt vil det riktige være å bytte huset, men i en del tilfeller kan det også sveises. Hvor god sveisen er, kommer an på den som gjør arbeidet. Sveiset riktig, og dersom sprekken er på sted det er fornuftig å sveise, vil dette bli som nytt. Det er viktig at huset enten tømmes for innmat, eller at den som sveiser vet hvordan drevet er bygget opp, slik at man ikke sveiser i nærheten av steder hvor det ligger tetninger, o-ringer eller lignende inne i drevet. Sveising ved innfestningen av drevet, ved propellaksel, drivaksel og andre steder som er spesielt utsatt bør ikke gjøres, men det må igjen avgjøres av den som utfører sveisingen om det er forsvarlig eller ikke. Får håpe forhandleren tar dette på seg, da det virker som de skulle byttet huset med en gang. Volvo har blitt veldig vanskelige på garantisaker, og det kan nok være vanskelig å få noe fra den kanten, særlig ettersom forhandler har valgt å sveise istedet for å skifte ut den defekte delen, slik at problemet nå delvis skyldes det arbeidet de har utført tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 7.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2010 En kompis av meg opplevde det samme, dvs det var faktisk jeg som oppdaget det da vi begge var på slipp tidligere i sommer. Hvilket drev han hadde er jeg litt usikker på men det var en Kad 300 og da er det vell DP-G. Hans drev var sprukket fra eksosutløp i underdelen nesten helt inn til selve stammen/undervannshuset. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
trollmor Svart 8.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2010 Hvordan løste den saken seg for kompisen din? Jeg har fokusert på at dette skulle vært skiftet i utgangspunktet. Ikke akkurat noen billig sak, skulle jeg tro, men har ikke forhørt meg om pris enda. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2010 Vet faktisk ikke, var en mekaniker som så på det og jeg mener utfallet ble at han kjørte med det ut sesongen og skulle prøve å få det sveist nå i høst/vinter. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.