ut mot havet Startet 7.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 7.Oktober.2010 Dette høyrest kanskje for dumt ut men eg lurer på kva gir eg har på motoren? Motoren er MD 21A og giren er eit Volvo Penta gir. Problemet er at det ikkje liknar på det giret som er i instruksjonsmanualen. Den fremste skruen på giret er peilepinnen men er den bakre skruen (umbrako) påfylling? Eg brukar vanleg motorolje på giret, er det riktig? Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 7.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2010 (redigert) Ser ut som du har et Volvo MS3-gear, kon-gear. Det skal ha vanlig mineralsk motorolje, samme som på motoren. Men det blir av flere anbefalt å bruke en-grads SAE 30 olje om du får fatt i det. Søk på MS3 gear og du får sikkert opp flere tips. Redigert 7.Oktober.2010 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
carmencita Svart 8.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2010 Hei, kan jo også være ett MS2 gir. Ser at messingplaten står på i forkant av giret. Står det noe der? Mvh, Carmencita Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2010 MD21 ble levert med mekanisk MS3 gear, og det er det du har. Om det er A eller B utgaven kan jeg ikke si, sannsynligvis A. Skal stå på den messingplaten som Carmencita nevner, er det A står det vel bare MS3. Se denne tråden ang. unbrako-skruen. Om du ikke har sett det så ligger den servicemanual på motor og gear i arkivet. brukermanual og specsheet har volvo, se under Eksterne linker. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2010 Men det blir av flere anbefalt å bruke en-grads SAE 30 olje om du får fatt i det. Det får du bla på Bilxtra Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.