Jump to content

Meningsmåling på motorolje


GlennIversen

Biltema Olje vs annerkjente merker  

362 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Ser at prisen for 4 liter er det samme som 10 liter med turbodiesel. Hvorfor er den så mye dyrere?

 

Biltema har etter hvert skjønt at nordmenn er svært skeptiske til produkter som er for billige. Leste i avisen for en stund siden at de som et eksperiment hadde satt opp prisen betydelig på en del produkter som solgte litt dårlig, og salget ble mer enn fordoblet! Etter spesifikasjonene ser disse to oljene identiske ut. Så jeg tipper at de har laget etiketter med "båt" på, satt opp prisen og dermed har de et produkt også for dem som er skeptiske til lave priser! Genialt, og plutselig kan selv skeptikerene her på baatplassen begynne å kjøpe Biltema olje! :lol::lol:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Brukte også VP olje på D2-55 motoren, utelukkende på grunn av garanti... VDS3 som var den foreskrevne kvaliteten fantes ikke da i BT sitt sortiment (i 2007)... Betalte 1200 hos en VP pusher for en 20 liter som holdt til 2 oljeskift... Så meg faktisk råd til å betale 600 kroner i året for oljen.... eieren av motoren var betydelig dyrere å vedlikeholde, enn motoren..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Er jo litt artig å lese disse svarene, og se på resultatet, ser på diverse tråder som omhandler motor-olje her inne på forumet, og biltema blir ikke omtalt som en olje mange stoler på osv her inne, og enda svarer over 40% at de bruker Biltema.

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

Den gangen jeg jobbet hos CAT mener jeg at det var TEXACO vi fikk kjøpt rimelig gjennom

Kjøpte også olje på Cat på Vollebekk på 80 tallet, og det var Texaco olje... prisen for en 20 liter var helt grei mener jeg å huske...

 

Denne oljen bruket på også på både caterpillar diesel, Cummins V16 og Detroit V16 motorer, oljeprøver ble analysert på caterpillar.. Dette var i 82-84..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker den oljen som produsenten anbefaller ihht spec.. om den heter biltema,vp,shell,mobil(esso,exon),pennzoil mfl spiller ingen rolle.. kjøper den billigste som oppfyller spec og da er som regel BT sin billigst og oppfyller spec og litt til.

 

Jeg flirte litt for meg selv her en sommer, da en kar saumfarte havna i strømstad for olje til ribben sin.. Jeg hadde tilfeldigvis ei kanne orginal VP 15W40 4L olje i båten fra forrige eier.. Karen bad pent og få kjøpt denne "spesial" oljen som han kalte det og tilbydde meg 800 kr for ei kanne.. kjekt tenkte jeg, da fikk jeg jo penger til intet mindre enn 20 liter BT olje ;)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Har en MCM 1,7 dti. Har lett etter billig olje til denne, men endte opp hos merkeforhandler.

Valget stod mellom dyr(såkalt bedre olje) hos CDcardic eller FK, men ved å velge mercruiser sin egen olje som er mineralsk slapp jeg unna med fire liter for 325,-

Er ikke fanatiker, men denne gangen var nok merkeforhandler best slik jeg ser det.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...