Jump to content

Meningsmåling på motorolje


GlennIversen

Biltema Olje vs annerkjente merker  

362 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Nå har det vært så mange tråder og meninger om hva slags olje man SKAL velge, så nå snur jeg litt på den og spør det hva slags olje BRUKER du på din båtmotor.

 

Merke kan være så mangt, men kjøper du oljen din på en marine-butikk, bensinstasjon eller kjøper du den på biltema?

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

Et åpent spørsmål som "Hvor kjøper du olje?" bør alltid ha en opsjon "Annet" som svaralterntiv

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Pynta litt på pollen jeg...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Dette kjører Hulda på:

Biltema motorolje, mineral, Classic 20W–50

Mineraloljebasert motorolje spesielt velegnet for kjøretøy som kjøres hardt, f.eks. i løp, og for alle motorer som trenger en tykk olje, f.eks. veteranbilmotorer, innenbordsmotorer, slitte motorer etc. Gir et godt og stabilt oljetrykk. Ikke egnet i kulde (under -10 °C). Oppfyller følgende spesifikasjoner: ACEA A2/B2, API SJ/CF. 4 l.

 

Det er meget sjelden temperaturen i motorrommet kommer under 10 kalde, tror aldri tempen har vært nede på minussiden i det heletatt.

Link to post
Share on other sites

Bruker Turbodieselojen fra BT. Ser de har kommet med en ny for innenbordsmotorer nå. Ser at prisen for 4 liter er det samme som 10 liter med turbodiesel. Hvorfor er den så mye dyrere? Hva koster 10 liter på felleskjøpet?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Ja, det er den mineraloljen fra FK jeg også har brukt i mange år. Og kr.399 for 10 liter er jo en pris en kan leve med!

 

Lars H.

pt. Holmsbu

webcam fra båten her

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...