Kayb Startet 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2010 Skal forandre et uorginalt påbygg på min selcrus, men kunne gjerne tenke meg å se hvordan det blir før vinkelsliperen blir tatt i bruk. Hvilket program kan anbefales for å manipulere et digitalt bilde? Legger da stor vekt på brukervennlighet!! Det hadde vært fint om programmet også var så "avangsert" at jeg kunne innrede båten ut i fra et bilde.. Har søkt på google, og der kommer det en del forslag. Men ut i fra de programmene som jeg har testet så er en del av de beregnet for litt tyngre brukere, dessuten så blir jo pcn så innmarig treg hvis jeg skal teste "alle" Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 Det beste er nok å ta diverse bilder fra forskjellige vinkler og manipulere disse med hjelp av et vanlig tegneprogram. Det er flere av disse som ligger gratis på internett. Jeg tegnet opp min nye kalesje på denne måten. Legger du en form for målestokk inn i bildet, f.eks. en tommestokk med en gitt lengde, kan du også måle deg til forandringene du planlegger å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
dastunt Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 google sketchup kanskje? Mykje tutorials på youtube... driv å tegner hus med det programet. skal gå over til båt når eg har lært meg litt meir Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Kayb Svart 9.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 Og hva menes da med et "vanlig" tegneprogram? Sitér dette innlegget Link to post
dastunt Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 photoshop bla. ... Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Enzo Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 Google sketchUP tror jeg kunne våre tingen her. Sitér dette innlegget Link to post
Kayb Svart 9.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 Photoshop synes jeg blir litt for invikklet program å bruke Google programet har jeg testet, men uanset hvor jeg trykket inne i programmet så kunne jeg ikke forstå hvordan man får brukt viskelæret på digitale bilder uten å viske vekk hele bilde.... Så æ kjent æ vart eitranes ferbajnna å vilt hiv heile dritn i søppla... Sitér dette innlegget Link to post
Jørgen S Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 Du kan bruke et program som heter paint.net. Det er gratisprogram og funker fett. åpne bildet i det programmet, også legger du på et "layer" som du da tegner i. Da kan du viske vekk det du har tegnet uten å viske bort bildet. Last ned her: http://www.getpaint.net/download.html"]Paint.net Her er en video- tutoral om layers: Sitér dette innlegget Link to post
Hkon Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 (redigert) Vil du lage en 3D modell å ikke er keen på å betale for programmet er google sketcup tingen. Men hvis du ikke trenger å ha det digitalt er det lettest å bruke papir og blyant. Det kommer til å ta deg mye lengre tid å lære et program og tegne båten en å tegne den på et papir! Hvis du har noen bilder som viser båtens form bruker du bare disse som mal ved å legge et pair over og tege omrisse. Akkuratt som kidsa Redigert 9.Oktober.2010 av Hkon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.