Tom Rør Startet 10.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 10.Oktober.2010 Jeg synes det bråker veldig fra eksosen på Eberen min, og det kan nok være litt irriterende for dem som f.eks. sitter i båten ved siden av. Det bråker ikke så mye fra de fleste andre båter synes jeg, og da må det jo finnes noe å gjøre med mitt uvesen? Mvh: Tom Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 Slik ser lyddemperen ut Det er det svarte, lange røret til min D4. Utvendig høres kun et lavt sus. Man legger ikke merke til det om man ikke vet om at det går en varmer. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 Da er det den jeg må ha. Takker så mye Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 (redigert) Du har ikke gjort samme tabba som jeg vel og brukt STÅLSLANGE, STANDARD (trekspill) det blir rene basunen. http://www.industrinett.no/wsp/tess2/frontend.cgi?func=frontend.show&product_id=150204&template=pcat_webshop_product&nodeid=925 Ved testkjøring hjemme med 1m eksosrør orginal var det nesten lydløst. Da jeg hadde liggende STÅLSLANGE STANDARD fikk jeg helsveist overgangene til røret. Lagt på 10cm isolasjon. Her kan det høres innlegg 196. https://baatplassen.no/i/index.php/topic/47668-staaltraaden-traaden-for-metallbaater/page__st__150 Har siden fanget opp at en må ha "glatt" rør innvendig, så jeg må bygge om. Redigert 10.Oktober.2010 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Jernklumpen Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 hulda: må varmeren stå vannrett begge veiene? er dette viktig? skal montere en eber d4 snart, noe spesiellt og huske på?? Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
nordan family 27 Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 Dette med vinkler er godtforklart i manualen. I blåseretningen kan den helle 30 grader nedover, og 90 grader andre veien - men kun den ene retningen i forhold til glødepluggen. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 På min eber var det ikke eksosen som bråkte,men inntaket på forbrenningsluften.Etter å ha montert slange med lydpotte der så ble det som natt og dag Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 7.Mai.2011 Del på Facebook Svart 7.Mai.2011 når eberen går på laveste effekt og man har lydemper på eksos så hører man ikke varmeren. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.