kvekk Startet 10.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 10.Oktober.2010 Har lest noen innlegg her på forumet om dette kjøleelementet,så jeg prøver meg her. Har kjøpt gammel båt, biam 660, og elementet til kjøleskapet er defekt. Er på jakt etter et nytt element som passer til selve skapet, da skapet har sin naturlige plass i båten. Er det noen som har kjennskap til noe som passer? www.supercool.se virker ikkelenger,så er litt usikker på på hvordan jeg skal gå frem. Kvekk Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 (redigert) Du er sikker på at supercool aggregatet er defekt? Hvis du ser at viftene ikke lenger går så kan det være feil på viftemotor som enkelt kan byttes. Det er en vifte på hver side av aggregatet. Viftemotor får du kjøpt hos en forhandler av Sleipner Motor produkter. Ringer du dem 60300060 så får du vite om nærmeste forhandler. For å sjekke om aggregatet fungerer så kan du sette strøm på det og sjekk om det blir kjølig på siden som vender inn i skapet(boksen). Selv om det blir det vil effekten være veldig dårlig hvis ikke viftene på utsiden og innsiden går. Hvis aggregatet er defekt så kan det erstattes med et nytt, men du kan også plassere en kjølekompressor i samme hullet hvis du ønsker det. Vær obs på at det kan være like lurt å kjøpe helt nytt kompressorskap. Det er kanksje ikke særlig mye dyrere. Personlig så ville jeg nok gjort det sistnevnte. Redigert 10.Oktober.2010 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 Enig med Olpi her, pelm dritten, og kjøp et kompressorskap med BD35 kompressor som passer inn i hølet. Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 Seatronic selger lokk som passer over hullet til 100,- hvis du vil konvertere til kompressor. Sleipner var importør av supercool, de kan sikkert hjelpe deg med hvem som skaffer et nytt. Ligger også et brukt supercool aggregat på finn torget som kan prutes ned hvis du vil erstatte det du har. Kompressor+termostat+evaporator ligger på rundt 4000,- i diverse båtbutikker. Det samme får du en ferdig boks med påmontert aggregat til. Lykke til ! Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 Min erfaring med Supercool er at det gir så lite kulde at en kan ikke si om det virker eller ikke, det kan kun merkes på strømforbruket, og det er ikke rent lite. Enig med Olpi og Mix, sats på kompressorkjøler. Sitér dette innlegget Link to post
kvekk Svart 11.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 Takk for gode svar fra alle. Blir nok kompressor til slutt ja. \\kvekk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.