Jump to content

Feilsøking Tohatsu 25hk 1992 modell som stopper på fullt pådrag?

Polarn

Recommended Posts

Testet i dag for første gang Tohatsu`n i vorma. Den har bare blitt testet i tank men jeg har hatt den og der går den greit. Motoren går ikke helt rent på tomgang til tross for et forsøk å justere tenningen. Den går mye renere nå enn det den gjorde før men er fredeles ikke helt bra. Så langt alt vel. Motoren går bra på halvt pådrag og har ingen symptomer til å stoppe. Når jeg gir full gass går det greit noen sekunder for så å kvele seg. Ønsker tips til hvor jeg bør feilsøke. Forsøkte også å filme motoren, men hver gang jeg gjorde dette så gikk den selvsagt greit.

Motoren blir vanskelig å starte etter den har daua.

Har sjeket bensinfilteret, tanken er selvsagt åpen for luft.Slangen og belg er byttet. Sjekket membranen på pumpa. Sjekket stator selv om jeg ikke vet hva jeg skal se etter, og rengjort. Byttet tennplugger og justert de til riktig åpning. Bensinen er ny. Har drenert forgasser og pumpet til ny bensin kommer ut. Justert på skruen på forgasseren til 2 omd ut da det er der den går renest.

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Skru av forgassern,legg den på benken,skru av flottørkammeret under forgasseren,skru ut 2 stk dyser i messing,bruk en blåsepistol til å blåse trykkluft gjennom dysene og blås gjennom hullene hvor dysene sitter.Hold dysene opp mot en lampe for å se om de er åpne.

Blandeskruen bør også skrues ut for å ta en gjennombåsning. Nå har du lært dette også :clap:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...