Polarn Startet 10.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 10.Oktober.2010 (redigert) Testet i dag for første gang Tohatsu`n i vorma. Den har bare blitt testet i tank men jeg har hatt den og der går den greit. Motoren går ikke helt rent på tomgang til tross for et forsøk å justere tenningen. Den går mye renere nå enn det den gjorde før men er fredeles ikke helt bra. Så langt alt vel. Motoren går bra på halvt pådrag og har ingen symptomer til å stoppe. Når jeg gir full gass går det greit noen sekunder for så å kvele seg. Ønsker tips til hvor jeg bør feilsøke. Forsøkte også å filme motoren, men hver gang jeg gjorde dette så gikk den selvsagt greit. Motoren blir vanskelig å starte etter den har daua. Har sjeket bensinfilteret, tanken er selvsagt åpen for luft.Slangen og belg er byttet. Sjekket membranen på pumpa. Sjekket stator selv om jeg ikke vet hva jeg skal se etter, og rengjort. Byttet tennplugger og justert de til riktig åpning. Bensinen er ny. Har drenert forgasser og pumpet til ny bensin kommer ut. Justert på skruen på forgasseren til 2 omd ut da det er der den går renest. Redigert 10.Oktober.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Arny Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 Grundig rengjøring av forgasser og dyser(2stk)i første omgang.Blås igjennom dysene og kanaler med trykkluft. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 10.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 Det skal bli, er det sånn at rengjøring av forgasser skal skje mot bensinstrømmen, altså blåse endre veien fra hvordan bensinen går? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Arny Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 Skru av forgassern,legg den på benken,skru av flottørkammeret under forgasseren,skru ut 2 stk dyser i messing,bruk en blåsepistol til å blåse trykkluft gjennom dysene og blås gjennom hullene hvor dysene sitter.Hold dysene opp mot en lampe for å se om de er åpne. Blandeskruen bør også skrues ut for å ta en gjennombåsning. Nå har du lært dette også Sitér dette innlegget Link to post
Alternes.. Svart 10.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 jeg tror nok også du burde vurdere å gå over pumpa en gang til. dette høres mistenkelig ut som om motoren din får enten for mye eller for lite bensin. det første om pluggene fort blir sotet. Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Polarn Svart 10.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2010 ok, hva kan jeg gjøre med pumpa da? Sjekket membranen der og de var myke og fine. Hva annet med den kan man gjøre? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 11.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 Når jeg først skal ha av forgasseren, det sitter vel en plate mellom forgasser og blokk som gjør den til en 25. Er det bare å fjerne den for og få 30 hk eller må jeg ha ny plate? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 11.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 (redigert) Slik skal det vel ikke se ut. Men hvor er dyse 2? Redigert 11.Oktober.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 11.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 Antok at dyse 2 satt bak det svarte gummi hode ved siden av 1`rn. Men hele gassern er jo full av sand.Dyse to så jeg ikke før jeg helt en del rødsprit igjennom gassern. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 11.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 Så var forgasseren renset. Den var full av dritt. Får ikke testet motoren skikkelig føre båten er på vannet. Ny tur til vorma blir det da. Filmen er tatt i dag rett etter rensens. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.