Jump to content

Sputlist


aanton

Recommended Posts

Skal du ha dem på din båt? Isåfall er jeg intressert i hvorfor. Syntes det spruter endel på stb vindu uten at jeg syntes det er spesiellt plagsomt. Prøv din lokale blikkenslager kanskje?

Problemet er ant. at vannet finner vei mallom vindu og kalesje. Har selv hatt samme problem. Dette ble løst med å lever en liten skisse til en "blikkenslager" som bøyde til noen lister i alu. for meg. Koster en hundrelapp. Når disse ble montert ble problemet løst.

Bilde

 

En enkel skisse: listen ble festet med kalesjenipplene.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Det er riktig som bmo forklarer. :nonod:

Thor jeg syntes det er rart at ikke du har det problemet, prøv å kjør fort i grov sjø da kommer vannet under da bølgene slår over båten .(god sjøbåt vet du) Det er skjeden jeg gir meg for bølger,  :yesnod:

men jeg hadde større problemer før, men jeg kjøpte slike lister av Golar for mange år siden å satte på vinduene foran.så da ble det bra der kommer ikke en dråpe inn der.

 

Det jeg ønsker meg nå er å sette sånne over sidevinduene særlig det bakre for når bølgene slår over, og inn på siden i dårlig vær, kommer det vann inn der også, særlig det bakre,

 

Og i tillegg er de fine å holde seg i når man går på dollbordet langs båten særlig når man skal om bord etter å ha sittet på land om kvelden  :nonod:

 

Så noe av poenget er å få like til dem jeg har, og de har også samme farge som vinduslistene

og jeg traff en person som viste hvor man fikk tak i sånne det skrev jeg på en lapp som jeg la i lommearkivet,

 

men den lappen er naturligvis borte nå. :nonod:

Link to post
Share on other sites

Ja,kjører du hardt i sjø så er det saltvann oppå hardtop det har jeg sett. Har ikke registrert at vannet trenger seg under kalesja slik som dere beskriver. Derimot så får jeg vann som trenger inn i et hulrom på hardtop et sted. Hvor det kommer inn er det store mysteriet,antagelig så burde hard top bøylen og alle gjennomføringer få ny omgang med sika.

Irriterende med vann som lekker ut,hovedsakelig ved sidevindu ved førerplassen.

Link to post
Share on other sites

Heisan ja

 

Jeg kom på etterpå at du har hartopp på din båt, det har ikke jeg, så da forstår du sikkert

ploblemet når vannet kommer oppover vinduet å i mitt tillfelle treffer eller traff før jeg satte på lister karlesjen.

Det er jo ikke noe stort ploblem med vinuet bak. men det hadde hvert fin om det ble helt tett der også

Og så er det det med å ha noe å holde seg i (jeg har bare karlesjen) når en går på siden

som du vet her har båten ett bittelite ploblem med å vere litt rank. :nonod:

Link to post
Share on other sites

Det jeg ønsker meg nå er å sette sånne over sidevinduene særlig det bakre for når bølgene slår over, og inn på siden i dårlig vær, kommer det vann inn der også, særlig det bakre,

Hei AAnton

 

Har akkurat samme problemet som deg.

Når jeg får vann inn på barbord side, renner dette ned, langs kanten og ned i akterkabinen :flag:

 

Dersom du finner ut hvor sprutlist kan skaffes, gi gjerne beskjed .

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Takk Geir Frode. :cryin: :cryin:

Jeg har send en mail dit og forespurt meg, men i følge nettsiden til dem virker det som de har det.

Hvordan noen greier seg uten sånne lister på vinduene forran forstår ikke jeg, det ble en ny nesten tør verden når jeg satte på dem der,nå er bare bakvinuene igjen.

Link to post
Share on other sites

hei Geir

Nå har jeg funnet lister, hvor er din hjemmehavn? jeg bestiller på mail i kveld

 

:yesnod:

 

Hei

Vi er gamle Golar, har sprutelist pa lager

Pris natureloksert    51.- + mva      disse er grå

Prie bronseeloksert 60.- + mva    disse er brune

 

MVH

Jens R.Strandene

Colt Industrier as

tlf 37199700

Link to post
Share on other sites

hei Geir

Nå har jeg funnet lister, hvor er din hjemmehavn? jeg bestiller på mail i kveld

 

:yesnod:

 

Hei AAnton.

 

Jeg er på vei til Kristiansand i morgen.

Dersom det er interesangt, kan jeg evt. stikke innom Tvedestrand på torsdag og ta med meg tilbake.

Kan også stikke innom deg i Stokke med det, dersom du vil.

Jeg bor i Rælingen, (v/ Lillestrøm).

 

Ring meg evt på 91 37 44 40.

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...