bolla Startet 26.September.2004 Link til dette innlegget Startet 26.September.2004 båten er 6m lang og ca 2.3m bred og skal visstnok være støpt v tønsberg kanten rundt 1976....oprinnelig beregnet for innenbords motor m drev.. ganske flat i bunnen bak...noen m gode tips? Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 26.September.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2004 hmmmm......bildet fikk jeg visst ikke til nei.ser bare et kryss...men kan noen gi litt hjelp m det å få bildet frem?jeg har det her på baatplassen..på forhånd takk.. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 26.September.2004 Link til dette innlegget Svart 26.September.2004 Du kan se litt på denne tråden, den forklarer litt hvordan du skal legge inn bilder. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=6531 Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Ingar Svart 26.September.2004 Link til dette innlegget Svart 26.September.2004 Årsaken var at du hadde brukt små bokstaver i navnet på bildet. Unix skiller mellom små og store bokstaver. Korrekt link til bilder som er lastet opp finner man på opplastingssiden . Sitér dette innlegget Link to post
Frank v. Svart 26.September.2004 Link til dette innlegget Svart 26.September.2004 Synes det ligner på en fjord jeg...Er ivertfall rimlig lik.. mvh frank v. Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 26.September.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2004 ja overbygget ligner men ikke skroget..det er helt slett på skrogsidene..og 3steglister..det er gammel type bunn som går ca1tomme ned mot hekken..gir bra løft men bremser fra ca22knop så bra masjfart er 18-20.men der går det lett(1600kg)1-1.1l/nm m140hk gammel suzuki ob. Sitér dette innlegget Link to post
Hardball Svart 26.September.2004 Link til dette innlegget Svart 26.September.2004 Det er nok en "gammel" fjord. Tror den er fra tidlig på 70 tallet nærmere 71 mod. Er det ikke en org. Fjord så er den støpet på lesten til Fjord. Har du hatt bilder av innvendig skrog, eller om den er "tykk" i bunnen, så har du en god pekepinn på om det er en Fjord 21. Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 26.September.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2004 det er nok en form for halvfabrikat...er ikke spessielt tykk i bunnen heller ....støpen i hekken er svart i ytre laget??? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 26.September.2004 Link til dette innlegget Svart 26.September.2004 Er det denne http://home.online.no/~cepe/fjord/21gen3/fjord21w.bmp Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
bolla Svart 26.September.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2004 fjord skroget har en "knekk"på siden min er helt slett... ellers er det mye likt.. Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 26.September.2004 Link til dette innlegget Svart 26.September.2004 Kan det være en Herwa av et eller annet slag? Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
jumbo Svart 26.September.2004 Link til dette innlegget Svart 26.September.2004 Mulig jeg er godt ute på viddene nå, men jeg synes skroget minner litt om Ancas Queen.. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 26.September.2004 Link til dette innlegget Svart 26.September.2004 Hei Overbygget minner meg om min først båt, Fairline 24. Kan ikke se det på bildet, men er viduene er grønn/blåfarget ? mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 26.September.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2004 de smale vinduene er klar plast lexan/plexi oppe er det klart glass... Sitér dette innlegget Link to post
Trond J Svart 26.September.2004 Link til dette innlegget Svart 26.September.2004 Kan si med sikkerhet at Fjord er det ikke. Vet at Sea Ray lagde en type på rundt 20-22 som var veldig Fjord på slutten av 70 tallet. Er båten støpt i Norge så er det vel en som er hjemmestøpt og som er laget etter samme lest som Fjord weekenderen Trond J Sitér dette innlegget Trond J Fjord boat club Link to post
Sydvesten Svart 27.September.2004 Link til dette innlegget Svart 27.September.2004 Dette ligner da veldig på en gammel Fairline. De som jeg har sett har styreposisjonen på barbord side i allfall. Vet ikke om de hadde båter i denne størrelsen heller Det kan sikkert være andre typer også som nevnt her.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Anabelle Svart 27.September.2004 Link til dette innlegget Svart 27.September.2004 Kan det være noe Andy-greier? Anabelle Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
Krapyl Svart 28.September.2004 Link til dette innlegget Svart 28.September.2004 Ække det en sånn Skagerrak 21 DC da. Den er ikke støpt. Den er bygget. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
bolla Svart 28.September.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2004 det ytre laget i støpen er svart...så båten var lakkert fra starten vil jeg tro...har tittet i brukt blader fra mange år tilbake men har ikke sett noen som har vært identiske...dem har kalt den for "Springer" men de Springer jeg har sett lignet ikke... Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 28.September.2004 Link til dette innlegget Svart 28.September.2004 Nix, det er ingen Springer. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Divemaster Svart 28.September.2004 Link til dette innlegget Svart 28.September.2004 Hvis den er støpt i Norge, og ikke importert, er den nok basert på en Fairline Holiday MK I. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
bolla Svart 29.September.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2004 jeg tror jeg kan konkludere m at det nok er en form for bakgårds mix jeg har.... men praktisk har nå det blitt... soveplass til 4 voksne toalett m/septik, trykkvann og kokebluss... joa greit for ca 30000m motor det..men noen timer har det jo blitt... takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 29.September.2004 Link til dette innlegget Svart 29.September.2004 Jeg heller fremdeles til at det er en Skagerrak 21 DC. De holdt til i Stokke i Vestfold. De hadde to båter på programmet, 21 DC og 21 Wanderer som var en liten seilbåt. Produksjonsutstyret ble etter få års drift solgt til Spania. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.