Vidar F.H. Startet 12.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 12.Oktober.2010 Vi skal bestille kalesje til vår rana 17 dc lux, ca. 1985-modell, kalesjenr. er 0580173. Vi kkunne tenke oss en kalesje som er litt høyere og som ikke er så innmari skrå bak. Her er nåværende telt: Vi har vært i kontakt med Helly Hansen (Jens Sagen?) og en annen produsent (tror det var i Trondheim-distriktet), men det ser ut til at vi bare kan få en kopi av eksisterende kalesje pga. vansker med tilgang på korrekt mal. Er det noen som har tilsvarende båt og som har funnet andre løsninger? Setter stor pris på innspill og erfaringer/tips. Dersom du har/har hatt en slik båt og har "ustandard" kalesje, hvor kjøpte du? Synd det ikke er lokale produsenter; skal de lage kalesje utenom standard, må de ha båten tilgjengelig. :( Blir for langt å transportere balja, så det utgår. Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Vidar F.H. Svart 12.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2010 PS: Kan jo nevne som en kuriositet at kalesjen på bildet er fra da båten var ny! Altså 25 år gammel! Men nå er det slutt; den blir heretter brukt som vinterkalesje i opplag til den må kastes. :) Vedlikehold, guttær! Da holder teltduken lenge. Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Hansi Svart 12.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2010 Prøv Alf Hansen eller Måløy Industrisøm.. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 15.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2010 prøv Alf Hansen eller noen av de andre kalesjemakerene. denne båtmodellen er jo uforandra i gjennom mange år, så det er nok samme infestninger til den kalesjen som er produsert i senere tid som er mye høyere og har mere vindu. Mulig at du må skifte stengene Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Vidar F.H. Svart 16.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2010 Den var ikke dum! Får se litt rundt om jeg kommer over tilsvarende båt med "rett" kalesje og se om jeg får tak i kalesjenumret. Skifte stenger skal nok gå aldeles utmerket. :) Takker for tips, tar GJERNE imot flere råd og dåd! Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Brodern Svart 16.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2010 Jeg fikk sydd en kalesje til Nordkappen min etter egne ønsker. En god dialog med kalesjemakeren gjorde at jeg fikk en fin og funksjonell kalesje med ståhøyde under, og såpass høy bak at de som sitter bak slipper å få duken i bakhodet. Nordkappen har jo et høyere overbygg enn Ranaen, så tilsvarende vil nok se teit ut på din båt, men gir jo et bilde av hva som kan gjøres :) Kalesjen/bøylene bak sitter på skinner slik at kalesjen kan strammes opp (derfro den er litt slækk på bildet) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.