Honduras Svart 15.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2010 (redigert) Feil. Aldri i verden om Delta, HV og FSK slapp en Hvite-Russer inn på området. Var nok Stein Ingebriktsen du hørte. Skjærp deg.... Redigert 15.Oktober.2010 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
baatsman Svart 15.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2010 Kansje dette er grunnen til at HV 016 er i fare? Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Lazyjack Svart 15.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2010 hvilke båter var dette - nye eller gamle? størrelse? Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 15.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2010 (redigert) Er det i det hele tatt noen av billigbåtene som tåler en grunnstøtning? Bavaria har jo solgt veldig godt, og det skjer jo en del grunnstøtninger i fjellandet Norge hvert år. Redigert 15.Oktober.2010 av Nonsense (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 15.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2010 hvor mange nautiske mil tilbakelegger de norske billigbåtene pr år, hvor mange grunnstøtinger er det per år og hvor ofte er det reelt farlige situasjoner som kan tilskrives kjølproblemer? Jeg har ikke svarene, men jeg har en mistanke om at kjølproblemer ikke gjør seiling til noen risikosport akkurat. Mye viktigere å ha fokus på bruk av vest, sikkerhetsliner, navigasjon. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
"Mathilde" Svart 15.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2010 Godt poeng "Framtida". Satt akkurat og tenkte på det samme. Meg bekjent er det ikke rapportert om mange personskader i "billigbåter", så spesielt utrygge er de vel ikke. Kanskje er de gode "nok". Og hvis noen på død og liv vil betale en halv million ekstra for å få sove godt om natta, vel så får de få lov til det Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2010 (redigert) for en halv million mer får man bare en litt større Bavaria. Sover man noe bedre bare av det? Redigert 15.Oktober.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 15.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2010 for en halv million mer får man bare en litt større Bavaria. Sover man noe bedre bare av det? Yes, større forpigg og bedre/større cabiner akter. Eller er du ikke enig at bredde/lengde(seng) har noe og si på comfort? Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Hansi Svart 15.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2010 Det hele var ganske spooky! Er du mørkeredd Mouche ? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 15.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2010 Er du mørkeredd Mouche ? Snakk om neste episode av Åndenes makt skal foregå der. "Se hva som skjer" Sponset av ........... Begynner å ta av en smule eller?? Selvfølgelig har jeg ingen fasit, og tar sikkert feil. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
"Mathilde" Svart 15.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2010 (redigert) for en halv million mer får man bare en litt større Bavaria. Ja, kanskje. I såfall et fornuftig valg. Alternativet er en mye eldre og mye mindre DYR båt. Siden man maler fanden på veggen og antyder muligheten for spøkelser på høylys dag så må vel nattesøvnen spille en rolle (tenker jeg) ....men selvfølgelig, som baatsman er inne på, god comfort gir nok den BESTE søvn Redigert 15.Oktober.2010 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Magnefik Svart 15.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2010 Jeg har "g"jemme havn i Leangbukta og er i båten min 2 til 3 ganger iløpet av uken nå i høst.Kjører alltid ganske sakte forbi området mellom Lunde Båt sitt bygg og kaien for å se litt ekstra på båtene som ligger på land der.Kan IKKE si at jeg har sett båter av nyere modell som har lagt der, uten kjøl, men derimot noen eldre som har lagt der ganske lenge.Det har lagt nye båter her men disse har hatt kjøl på plass. Snakket også med en Lunde kar i august en gang, og han sa at alle båtene uten kjøl som ligger her, uten unntak har vært på grunn. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 16.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2010 (redigert) Jeg har vært i Leangbukta - der Lunde bpt holder til - og Lunde er importør av Bavaria seilbåter i Norge - to ganger siste måneden - senest for ca 2 uker siden - og ikke sett noe slik aktivitet. Hadde jeg sett at det var linet opp en masse nye Bavariaer og at man byttet kjøler på samlebånd hadde jeg nok spurt hva som skjer - hos de som holder på. Kjørte forbi Leangbukta på motorvei tidligere idag og jeg såg ikke Lunde båt engang. Kjøpte Yachting World på Gardermoen etterpå og der var det veldig positv omtale av den nye Bavaria 45. Den ble sammenliknet mot Elan 444 og Bavariaen vant med god margin. Redigert 16.Oktober.2010 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Mouche Svart 16.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2010 Kjørte forbi Leangbukta på motorvei tidligere idag og jeg såg ikke Lunde båt engang. Det har nok sin helt naturlige forklaring siden hverken Leangbukta eller Lundebåt holder til i synsavstand fra noen motorvei! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Junke Svart 16.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2010 Mulig det - her er et ordrett sitat fra det som står i innlegget mitt. Du må ikke engang lese mellom linjene Jeg kan jo lese,....men du nevnte ingen ting om at du hadde vert der etc..... i ditt første innlegg Det andre var jo mer informativt. Ellers er det jo synd at enda en tråd det ordet Bavaria nevnes havner ute i det blå. (mest for de som har Bavaria selvsagt) Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 16.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2010 Jeg kjenner jo Oslo ikke så veldig godt. Kjørte fra Asker til Gardermoen og såg grådig mange båter og en operahus og regnet med at en eller annen plass der var det Leangbukta. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
dhjerp Svart 17.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2010 Kjøpte Yachting World på Gardermoen etterpå og der var det veldig positv omtale av den nye Bavaria 45. Seilas skrøt også veldig av den, og svoger/svigerinne overtar sin nye Bavaria 45 i morgen så får vi se hvor bra den er. Mye båt for pengene er det ihvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 17.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2010 Det er feil. Kan du bevise at det jeg skriver ikke er faktiske saker som har oppstått? La meg legge meg flat som en Bavaria uten kjøl med en gang. Selvfølgelig er det overveiende sannsynlig noe i alt oppgulpet ditt om Bavaria og Bavariaeiere, det er jo så mange av dem. Hjalp det på humøret? Klarer du å poste uten å forsure for andre nå? Fint :-) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 17.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2010 Godt poeng "Framtida". Satt akkurat og tenkte på det samme. Meg bekjent er det ikke rapportert om mange personskader i "billigbåter", så spesielt utrygge er de vel ikke. Kanskje er de gode "nok". Og hvis noen på død og liv vil betale en halv million ekstra for å få sove godt om natta, vel så får de få lov til det Pris er jo bare en av grunnene vi har for å dimensjonere litt kleint, vektbesparelse er en annen, ytelse en tredje osv. Min Match har T-kjøl med kort anleggsflate mot skroget, det blir ikke optimalt mht. grunnstøting uansett hvordan man vrir og vender på det. En Cruiser med finnekjøl vil være mer solid, uten at det behøver å ha noe som helst med kostnader å gjøre. Men det er klart, kostnader er *også* en faktor, men altså ikke den eneste. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2010 Klarer du å poste uten å forsure for andre nå? Fint :-) Klart det - det er jo du som velger om du vil bli sur eller ikke. Ikke jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.