Lazyjack Startet 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 13.Oktober.2010 Gjelder VP D2-40. Har problemer med lekkasje der stoppsolenoiden er skrudd inn i blokk/dieselpumpe. Originalt sitter det en alumiumsring med påvulket/limt gummiring innerst der men det lekker også etter at jeg byttet denne. Hva kan jeg bruke av gjengetetning som tåler 80-90 grader varm olje og som lar seg løse om jeg skal ha det opp en gang? Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 (redigert) Hamp og pakksalve. Bruk litt hamp rundt gjengene og klin det inn med pakksalve, så blir det tett, Bruker dette selv ifbm rørarbeid i feks fyrkjeler, oljefyrer osv... Har enda ikke hatt en lekkasje Redigert 13.Oktober.2010 av GlennIversen (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
adeneo Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Pakningen du beskriver er en Dowety ring. Hvis det ikke blir tett når du bytter den har du enten rusk imellom eller skadet anleggsflatene for pakningen. Jeg ville tatt en titt til på dette. Hvis ikke har du jo to tips over, men det blir nok tett med gjengetape også. Hamp og "guffe" er imidlertid best. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
GlennIversen Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Med tanke på olje, varme osv ville jeg nok ikke gått for gjengetape, ett produkt som jeg egentlig ALDRI ville brukt siden gjengetape bare tull. Hamp og "guffe" er sikkert. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
adeneo Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Jeg er ikke rørlegger, men jeg har ADK og er "nesten" rørlegger. Gjengetape har jeg heller aldri vært særlig begeistret for, men det går noen bokser med Unipak sin kvakksalve i året, og noen meter med hamp, men på motor holder jeg meg til Loctite, selv om hamp sikkert fungerer like fint. Har brukt hamp til diesel og fyringsolje mange ganger, og det holder jo, så da holder det sikkert på en båtmotor også. Kvakksalve!!! Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 13.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Da blir det nok løsning med hamp og fett. Når jeg bruker dette på rørdeler så pleier jeg å rufse opp gjengene litt så det ikke bare sklir med rundt. Er ikke så lysten på å gjøre dette på motordeler på en nyere motor men det må kanskje til? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 13.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Pakningen du beskriver er en Dowety ring. Jeg googlet den og du har aldeles rett Komodo. Men tetter gjør den altså ikke, men det nok som du sier grader eller små sår i anleggsflatene. Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Når jeg bruker dette på rørdeler så pleier jeg å rufse opp gjengene litt så det ikke bare sklir med rundt. hehe Gutten som kan jobben sin det, men rufser du ikke så kan du heller legge dobbelt lag med hamp, først ett tynt lag som du smører inn med pakksalve (unipakk er meget bra) før du gjentar jobben Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
adeneo Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Jeg er så fancy at jeg kjøper rørdeler som er ferdig "rufset" jeg da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.