Jump to content

Ny Albin Cirrus, feste av cockpitbord? Sjøegenskaper? Skifte tank?

regattaseiler

Recommended Posts

Har kjøpt meg en albin cirrus, så langt meget fornøy lurer på en del ting?

bordet invendig kan man skure løs og flyte til copiten, men nå er det er så er det så lealøst at det neste ikke kan ha en cola på bordet en gang, er det noen metoder og feste det på? tips?

Når jeg kom nedi båten for første gang fant vica 5 liter disel i bånd av motoren, vi tok det opp og vasket godt, ser ut som om det holder tett men lukta er der forsatt hvordan få bort lukta? tips?

Hvor mye juling tøler en albin cirrus vs en maxi 77 i bølger vind osv?

Er det mye arbeid å skifte diseltank?

Håper noen av dere kan hjelpe meg med disse spm?

Originaltanken på Cirrus tar 20 liter.

Ellers så har jeg sakset fra min hjemmeside om etterfylling av diesel og hvordan jeg har gjort det på min bår en Omega 36:

Fylling av reservekanner på tanken ute på havet har vært et problem. Ved dårlig vær er det mulighet for sjø på dekk og det lett kan komme sjøvann i tanken. I tillegg kan det bli dieselsøl som gjør dekket farlig glatt. Omsider har jeg fått en elektrisk dieselpumpe som er montert under køya i den ene akterkabinen. Det er tilkoplet returslangen fra dieselsystemet med et T-stykke. Derfra går det en slange bak i stuverommet. På den er det montert en stengekran, samt en myk slange med et stålrør, for å stikke ned i reservekannene i rommet. Deretter åpne krana og slå på pumpebryteren, som også er montert i rommet. Dermed fylles dieseltanken uten en dråpe dieselsøl, og uten risko for å falle overbord mm.

Kan det være et system å kopiere, for å slipper arbeidet med å skifte tank.

hehe det var en samart løsning på det problemet.

er det noen som hvet hvordan man får sestet bordet invendig til og stå stødt?

er det noen meget kraftig lim eller andre løsninger på problemet, probleme er at bore kan egent ligt skrues løs og flytes til coppiten men gjengene i bordet er slitene?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...