Jump to content

Kjørte mus fast i dassen...hjelp!

KongConan

Recommended Posts

Jeg oppdaget for et par år siden at det var mus i båten, så da ble det satt opp feller, og den ene musen som var ombord gikk fort i fellen.

mus_felle.jpg

Så var det å sikre seg mot nye inntrengere, og den eneste veien ombord var via strømkabelen. Dermed tapet jeg fast en tom plast syltetøyboks opp ned på kabel, og ingen flere mus ombord.

mus_boks.jpg

Denne krabaten hjemme, fikk jeg imidlertid aldri tak i.

mus_mus.gif

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Som nytt medlem her så jeg etter interessante diskusjoner og må *kremt* si at jeg kom innom denne fordi jeg tror jeg har et godt forslag:

-Få tak i noe stiv kraftig streng, lag en liten V-bøy i enden så du får mothake, forsøk da å fiske opp musa med denne, evt fra utsiden.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Båter" er av TRE.... ;-)

SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Når du har ei mus i dassen og har el dass å på toppen prøver å dra ned,da ber du om jobb ,trenger ikke være noen rakettforsker for å sjønne at det blir krøll. Det er jo som regel megatynn slange inn til kverna ,så om alt virker "normalt" .Så sitter den i røret før kverna tipper jeg,hadde den kommet så langt som inn i kverna .Da hadde den stått dønn fast ,men det er nå min teori. Men der ser dere nok en gang ,bare kødd med mus .Enten mye arbeid ,eller store utgifter .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...